معرفی دوربین فیلمبرداری جدید کنون؛ حسگر فول فریم 2 مگاپیکسلی به همراه میزان ISO چهار میلیون!

شرکت کنون چند سالی است که در عرصه تولید دوربین‌های فیلمبرداری شاخص و گران قیمت در زمینه ثبت تصاویر سینمایی، در حال رقابت با شرکت‌های دیگر است. اما تمامی دستگاه‌های پیشین ساخته شده توسط این شرکت، کمپانی مزبور را یک قدم به سوی ساخت محصولی جدید و مبتکرانه‌تر سوق داده‌اند. تا به امروز که شرکت […]

شرکت کنون چند سالی است که در عرصه تولید دوربین‌های فیلمبرداری شاخص و گران قیمت در زمینه ثبت تصاویر سینمایی، در حال رقابت با شرکت‌های دیگر است. اما تمامی دستگاه‌های پیشین ساخته شده توسط این شرکت، کمپانی مزبور را یک قدم به سوی ساخت محصولی جدید و مبتکرانه‌تر سوق داده‌اند. تا به امروز که شرکت ژاپنی کنون از دوربین جدید خود با نام ME20F-SH رونمایی کرد. این دوربین پیشرفته که یک دوربین فیلمبرداری سطح بالا به حساب می‌آید، دارای بدنه‌ای بسیار کوچک، جذاب و حرفه‌ای، با طراحی کامپکت بوده و در کنار آن از ویژگی‌های سخت افزاری بسیار خاصی بهره می‌برد. مهمترین بخش این دوربین به میزان بسیار بالای حساسیت سنسور (ISO) آن برمی‌گردد.

در واقع حساسیت سنسور این دوربین در بهترین حالت خود به عددی بیش از چهار میلیون می‌رسد و کاربر را قادر می‌سازد تا در محیطی کاملا تاریک، تصاویر خارق العاده‌ای را به  ثبت برساند. در حقیقت این دستگاه برای افرادی تولید شده است که در محیط‌های بسیار تاریک نیاز به ثبت تصاویر داشته و برای این کار، نیاز به دوربینی دارند که تصاویر را با کیفیت بسیار بالا ثبت و ضبط کند (همانند عکاسی در شب‌های مهتابی). کمپانی کنون ادعا کرده است که دوربین ساخته شده توسط این شرکت می‌تواند در زمینه‌های مختلفی نظیر ساخت فیلم‌های سینمایی، موارد امنیتی و یا در حیطه تهیه مستندات حیات وحش و همچنین تصویر برداری از آسمان شب به کار گرفته شود. البته محدودیت‌های خاصی نیز در این حوزه وجود دارد.

برای مثال این دوربین در بهترین حالت خود می‌تواند با دقت 1080p به فیلمبرداری بپردازد و از این نظر، محصول آینده نگری نخواهد بود. کنون در این مورد این طور توضیح می‌دهد که به دلیل رسیدن به بالاترین میزان حساسیت سنسور نسبت به نور کم محیط، انجام این کار بهترین راه ممکن به نظر می‌رسید. در واقع با افزایش میزان دقت حسگر (افزایش رزولوشن تصاویر) ممکن بوده بر میزان نویز تصاویر اضافه شود و علاوه بر آن با کوچک شدن ابعاد هر فتوسایت، تصاویر با کیفیتی از محیط کم نور جلوی لنز به ثبت نمی‌رسید.

CanonInt_2

تصاویر سمت راست مربوط به دوربین جدید کمپانی کنون بوده و تصاویر سمت چپ به فناوری‌های قبلی EMCCD این شرکت مربوط می‌شود. به ترتیب از بالا به پایین، عملکرد دوربین‌ها در فیلمبرداری از آسمان، نور شمع در تاریکی محض و زیر نور ماه را شاهد هستید.

در مورد مشخصات فنی دوربین ME20F-SH کنون نیز می‌توان گفت که وجود سنسور فول فریم 35 میلی متری CMOS، از جمله بزرگترین شاخصه‌های آن به حساب آمده و باعث ایجاد تصاویر بسیار باکیفیت شده است (البته این مورد باعث افزایش قیمت تمام شده دوربین خواهد شد). همچنین جالب است بدانید که به دلیل افزایش ابعاد سنسور و کاهش دقت آن (2.2 مگاپیکسل)، ابعاد فتوسایت‌های موجود بر روی حسگر این دوربین در مقایسه با بهترین دوربین‌های DSLR این شرکت تا پنج برابر بزرگتر شده‌اند (که مساحت هر پیکسل برابر 19 میکرون می‌شود). در نهایت تمامی این ویژگی‌ها باعث شده است که دوربین مزبور بتواند در محیط‌های با کمترین نور و روشنایی ممکن، به فیلمبرداری بپردازد. اما این پایان کار نیست، چرا که این دوربین پیشرفته در دیگر زمینه‌ها نیز حرفه‌ای بوده و هم اینک بر روی بدنه این دستگاه، شاهد قرار گیری پورت‌های 3G/HD-SDI و HDMI (فقط خروجی) به همراه سوکت جک 2.5 و 3.5 میلی متری استریو میکروفون و همچنین پورت هشت پینی RS-422 هستیم. مورد اخیر امکان مانیتورینگ و نظارت بیشتر بر روی صدا و تصویر ضبط شده محیط را برای فیلمبردار محیا خواهد نمود و مسلما این حالات، در فیلمبرداری سینمایی و دیگر مقوله‌های حرفه‌ای به کمک کارگردان خواهند آمد.

شرکت کنون در نظر دارد دوربین مزبور را در ماه دسامبر سال جاری میلادی وارد بازارهای جهانی کند. اگر کاربر آماتوری بوده و یا قصد پرداخت هزینه‌های اضافی را ندارید و علاوه بر آن قصد خرید این دوربین را در سر دارید، شاید با شنیدن قیمت پیشنهادی کنون، کمی دلخور و ناامید شوید. کمپانی ژاپنی تنها برای بدنه این دوربین، قیمت خرده فروشی 30,000 دلاری را پیشنهاد داده است. اما خبر خوب اینجاست که می‌توانید از لنز‌های EF این شرکت بر روی این دوربین استفاده کرده و از کیفیت بالای لنزهای کنون در کنار دوربین شگفت‌آور آن لذت کافی را ببرید.

در ادامه نظر شما را به مشاهده دیگر تصاویر این دوربین شگفت انگیز جلب می‌نماییم:

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا این دوربین فیلمبرداری با دقت پایین حسگر خود می‌تواند نیاز‌های فیلمبرداران حرفه‌ای را برآورده کند؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال