مواد شیمیایی موجود در ظروف یکبار مصرف و مرگ زودرس

محققان معتقدند برخی مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی و اسباب بازی های پلاستیکی برای بدن مضر هستند به طوری که می توانند مرگ زودرس را منجر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه سلامت لانگون در نیویورک معتقدند برخی مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ها در نهایت به مرگ زودرس […]

محققان معتقدند برخی مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی و اسباب بازی های پلاستیکی برای بدن مضر هستند به طوری که می توانند مرگ زودرس را منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه سلامت لانگون در نیویورک معتقدند برخی مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ها در نهایت به مرگ زودرس می‌انجامند. در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار فرد ۵۵ تا ۶۴ ساله در این کشور به وسیله این مواد شیمیایی دچار مرگ زودرس می شوند. مواد شیمیایی مضر حتی می‌تواند در لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب‌بازی‌های کودکان نیز وجود داشته باشد.

 در این تحقیق مشخص شد عامل مرگ زودرس ۱۰۷ هزار نفر قرارگیری در معرض این مواد شیمیایی بوده است. در دهه های گذشته مطالعات بسیاری برروی فتالات و اثر آن بر ناباروری، چاقی و اختلال های مربوط به رشد انجام گرفت. حتی در برخی از کشورها استفاده از آن در مواد پلاستیکی ممنوع شده بود. دکتر لئوناردو تراساند از دانشمندان این مطالعه می گوید: ما با این مطالعه به دنبال حذف این ماده شیمیایی از پلاستیک هستیم. در آینده نیز شواهد قطعی بیشتری مبنی بر استفاده از این ماده شیمیایی و مرگ زودرس به دست خواهیم آورد.

فتالات در پلاستیک ها موجب دوام بیشتر می‌شود. به طوری که در موادی مانند کف های پلاستیکی و تجهیزات باغبانی مورد استفاده قرار می گیرد. حتی استفاده از آن در ظروف پلاستیکی که در آن مواد غذایی و آشامیدنی مورد استفاده است می‌تواند از طریق استنشاق وارد بدن شود. همچنین اسباب‌بازی‌های کودکان نیز ممکن است برای آنها خطرساز باشد. به طوری که با لمس اشیا و یا گذاشتن آن در دهان در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند.

محققان برای تشخیص وجود مواد شیمیایی در بدن از آزمایش ادرار استفاده می کنند. زیرا این مواد شیمیایی از طریق ادرار خارج میشوند. استفاده زنان از محصولات آرایشی نیز آنها را در معرض استفاده از این مواد شیمیایی قرار می دهد. به گفته محققان نیاز است تا افراد از گرم کردن ظروف پلاستیکی قرار دادن آنها در مایکروویو یا ریختن غذای گرم در آنها خودداری کنند. زیرا باعث تجزیه راحت تر مواد شیمیایی موجود در آنها می‌شود. استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی بدون بو نیز می تواند اقدام کمک کننده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال