متهم شدن چین به جاسوسی از طریق شبکه کابلی زیر دریا

اخیراً چین به برنامه‌ریزی برای جاسوسی از دیگر کشورها از طریق شبکه کابلی متهم شده است. دلیل این موضوع نیز پشتیبانی این کشور از شرکت های سرمایه گذار پروژه های کابل زیر دریایی در اقیانوس آرام بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف انحصار در شبکه‌های کابلی زیر دریا […]

اخیراً چین به برنامه‌ریزی برای جاسوسی از دیگر کشورها از طریق شبکه کابلی متهم شده است. دلیل این موضوع نیز پشتیبانی این کشور از شرکت های سرمایه گذار پروژه های کابل زیر دریایی در اقیانوس آرام بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف انحصار در شبکه‌های کابلی زیر دریا در اقیانوس آرام در این پروژه شرکت کرده و در این بین وزارت خارجه تایوان ادعا کرده است چین به دنبال سرقت داده های ارزشمند رقبای خود بوده است. ادعای وزارت خارجه تایوان دقیقاً زمانی اتفاق افتاد که یک روز قبل مقامات دولت آمریکا نسبت به همکاری با شرکت های چینی در پروژه کابل زیر اقیانوس هشدار داده بودند.

این پروژه با نام Kiribati Connectivity با همکاری کشورهای جزیره ای مانند کیریباتی، ایالات فدرال میکرونزی و نائورو در سال ۲۰۱۷ و با هدف بهبود ارتباطات آغاز شده بود. شرکت های طرف قرارداد نیز NEC، نوکیا و آلکاتل و هواوی Marine بودند که پس از آغاز پروژه هواوی Marine از هواوی جدا شده و زیر مجموعه یک کمپانی چینی دیگر قرار گرفته است. مقامات آمریکایی مدعی شدند چین از طریق کمپانی های خود در فکر کنار زدن رقبای بین المللی است تا بتواند با دستیابی به این قرارداد نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

این پروژه 72.6 میلیون دلاری توسط بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی تامین مالی شده و کابل های مربوط به آن به شبکه ای به نام  HNATRU-1 متصل خواهد شد. قرار است این شبکه در اختیار گوام یکی از سرزمین های استراتژیک آمریکا قرار گیرد که محل قرار گیری نیروی اعزامی دریایی ناوگان هفتم آمریکا نیز است.

وزارت خارجه چین نیز ادعاهای مربوط به مقامات آمریکایی را رد کرده و اعلام کرده این کشور در حال بی اعتبار کردن کمپانی های چینی است. در حال حاضر کابلهای ارتباطی در زیر دریا حدود ۱.۲ میلیون کیلومتر بوده و مربوط به شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال