چینی ها حوادث طبیعی را پیش بینی می کنند

چین قصد دارد با استفاده از ۳۶ ماهواره یک صورت فلکی در مدار زمین تشکیل دهد تا بتواند با استفاده از آن بلایای طبیعی را پیش از وقوع پیش بینی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین اعلام کرد یک صورت فلکی تا سال ۲۰23 در مدار زمین ایجاد می‌کند تا بتواند […]

چین قصد دارد با استفاده از ۳۶ ماهواره یک صورت فلکی در مدار زمین تشکیل دهد تا بتواند با استفاده از آن بلایای طبیعی را پیش از وقوع پیش بینی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین اعلام کرد یک صورت فلکی تا سال ۲۰23 در مدار زمین ایجاد می‌کند تا بتواند بررسی بلایای طبیعی را پیش از فوق انجام دهد. به گفته رئیس شرکت تیانجین ستکام این ماهواره ها همگی در پایان ماه می در سال ۲۰۲۳ پرتاب خواهند شد. وظیفه ماهواره ها جمع آوری داده ها برای پیش بینی و نظارت بلایای طبیعی خواهد بود.

شرکت تیانجین ستکام که وظیفه ارسال این ماهواره ها را بر عهده دارد اعلام کرد راه اندازی اولیه این ماهواره از ژوئن 20۲۲ آغاز خواهد شد و تا پایان ماه می ۲۰۲۳ به پایان می رسد. چین قصد دارد با استفاده از این ماهواره ها از بلایای طبیعی پیشگیری کند.

طبق منشور بین المللی فضا تلاش برای جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی با استفاده از فناوری های فضایی یک تلاش بین المللی محسوب می شود. در حال حاضر ۱۷ کشور و ۶۱ ماهواره در مدار با هدف واکنش سریع به حوادث فاجعه بار جهانی در دسترس قرار دارند. این شبکه از ماهواره ها به طور مداوم در حال فعالیت هستند تا از وقوع فاجعه با خبر شوند.

 آژانس فضایی اروپا نیز با دسترسی به چنین ماهواره هایی  از تصاویر آنها برای ثبت وقایع مانند طوفان، زلزله، آتش فشان و حتی لکه‌های نفتی روی اقیانوس ها استفاده می کند. قرار است شبکه ماهواره‌ای جدید چین تصاویری با وضوح بالا را ارائه کند تا تحلیلگران بتوانند حتی تغییر شکلهای میلیمتری زمین شناسی را نیز مشاهده کنند. بدین ترتیب امکان پیش‌بینی وقوع بلایای زمین شناسی مانند فرونشست زمین بهتر انجام خواهد شد. به گفته جیانچیانگ رئیس شرکت تیانجین ستکام استفاده از حسگرهای زمین و بررسی زمین شناسی و پایش داده ها می توانند به پیش بینی به موقع بلایای طبیعی بینجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال