چین بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در اختیار دانشمندان سرتاسر جهان قرار می دهد

چین قصد دارد بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را در اختیار دانشمندان دیگر کشورها قرار دهد. این تصمیم به دنبال تخریب رصد خانه تاریخی آرسیبو در پورتوریکو گرفته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری در چین (FAST) به عنوان بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته می‌شود. پیش از آن […]

چین قصد دارد بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را در اختیار دانشمندان دیگر کشورها قرار دهد. این تصمیم به دنبال تخریب رصد خانه تاریخی آرسیبو در پورتوریکو گرفته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تلسکوپ کروی با دیافراگم ۵۰۰ متری در چین (FAST) به عنوان بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان شناخته می‌شود. پیش از آن رصدخانه آرسیبو حدود ۵۳ سال از این عنوان برخوردار بوده است. رادیو تلسکوپ چین در استان گوئیژو قرار دارد و قرار است میزبان ستاره شناسانی از سراسر جهان باشد.

به گفته وانگ گایمینگ، سربازرس مرکز عملیات و توسعه در فست در چین طی مصاحبه ای اعلام کرد: در حال حاضر کمیته علمی در فست تمایل دارد تا این رادیو تلسکوپ را به جامعه بین المللی معرفی کرده و این رصدخانه به روی جامعه بین المللی باز خواهد بود. بدین ترتیب چین در خواست های مربوط به دانشمندان را از سال ۲۰۲۱ خواهد پذیرفت.

تلسکوپ رادیویی چین از یک بشقاب عظیم با قطر ۵۰۰ متر و حساسیت بسیار زیاد (حدود سه برابر بیشتر از تلسکوپ آرسیبو) برخوردار است. محوطه مربوط به این رادیو تلسکوپ ۲۵ کیلومتر بوده و در این محوطه استفاده از تلفن‌های همراه و کامپیوتر ممنوع است. در ساخت این تلسکوپ از ساختار رصدخانه آسیبو نیز الهام گرفته شده است. تلسکوپهای رادیویی مانند فست از گیرنده های بسیار قوی برخوردار هستند که قادر است امواج رادیویی را از منابعی مانند ستاره ها و کهکشان ها و حتی سیاهچاله ها دریافت کند. این آنتن ها قادر به ارسال سیگنال های رادیویی نیز خواهند بود. بدین ترتیب دانشمندان از بازتاب امواج رادیویی از اجرام می توانند اطلاعات مهمی را دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال