چین با استفاده از واقعیت مجازی بناهای تاریخی را در معرض بازدید تماشاگران قرار می‌دهد

بازدید کنندگان از ۸۳ ساختمان قدیمی چین می توانند با استفاده از واقعیت مجازی و با اسکن کیو آر کد از آن‌ها بازدید کنند. این اقدام از طرف موسسه تحقیقاتی و باستان شناسی چنگدو چین انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف استفاده از آثار تاریخی و باستان […]

بازدید کنندگان از ۸۳ ساختمان قدیمی چین می توانند با استفاده از واقعیت مجازی و با اسکن کیو آر کد از آن‌ها بازدید کنند. این اقدام از طرف موسسه تحقیقاتی و باستان شناسی چنگدو چین انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین با هدف استفاده از آثار تاریخی و باستان شناسی حدود ۱۰۰ بنای تاریخی را در سیچوان نقشه برداری کرده و اکنون داده‌های آن در واقعیت مجازی جمع‌آوری شده است.

اکنون از ساختمان های این استان از سلسله های یوآن و مینگ یک پایگاه داده موضوعی تهیه‌ شده و موسسه مرکز معماری باستانی ۲۳ بنای تاریخی دیگر را نیز به همین منظور نقشه برداری کرده است. بدین ترتیب کلیه دوستداران معماری باستانی می توانند با استفاده از یک نرم فزار مجازی از این مراکز به صورت آنلاین دیدن کنند.

 این بازدیدکنندگان با اسکن کیو آر کد امکان دسترسی به این ساختمان ها را خواهند داشت. یان جینسون از موسسه معماری چین میگوید بناهای تاریخی مربوط به سلسله های سونگ و یوان در چین بسیار زیاد بوده و همگی آنها در جنوب چین قرار دارند. به همین دلیل به دنبال ایجاد پایگاه داده معماری باستانی از این بنا ها هستیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال