خورشید مصنوعی چین رکورد ۷۰ میلیون درجه سانتی گراد را شکست

 ماموریت جدید انرژی همجوشی خورشید مصنوعی چین منجر به ثبت رکورد جدیدی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خورشید مصنوعی چین توکامک در آزمایش آخر خود توانست با ماندگاری دمای نزدیک به ۷۰ میلیون درجه سانتی گراد به مدت 1056 ثانیه رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کند. این زمان طولانی […]

 ماموریت جدید انرژی همجوشی خورشید مصنوعی چین منجر به ثبت رکورد جدیدی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خورشید مصنوعی چین توکامک در آزمایش آخر خود توانست با ماندگاری دمای نزدیک به ۷۰ میلیون درجه سانتی گراد به مدت 1056 ثانیه رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کند. این زمان طولانی ترین زمان برای چنین عملیاتی در طول تاریخ محسوب می شود.

گونگ شیانزو، محقق موسسه فیزیک پلاسما آکادمی چین پس از به وقوع پیوستن این ماموریت آنرا اعلام کرد. وی در این مورد گفت: پیش از این در دمای پلاسمای 120 میلیون درجه سانتی گراد به رکورد ۱۰۱ ثانیه دست پیدا کرده بودیم. اما اکنون در دمای نزدیک به ۷۰ میلیون درجه سانتیگراد توانستیم به پایداری 10۵۶ ثانیه برسیم. هدف این ابر رسانای پیشرفته همجوشی هسته ای با دوتریوم و تولید یک جریان ثابت از انرژی پاک خواهد بود.

 دوتریوم همان هیدروژن سنگین است که علاوه بر پروتون یک نوترون نیز در درون هسته آن جای گرفته است. برای تولید این انرژی پاک می توان از مواد خام موجود در طبیعت استفاده کرد که تهدیدی برای محیط زیست نیز نخواهد بود. در واقع انرژی تولید شده توسط همجوشی انرژی نهایی و ایده‌آل برای انسان ها محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال