نخستین کاوشگر خورشیدی چین طی ماه‌های آینده پرتاب می‌شود

چین قصد دارد نخستین کاوشگر خورشیدی خود با نام comprehensive solar probe با هدف شناسایی بهتر خورشید طی ماههای آینده به فضا پرتاب کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ناسا نیز در سال ۲۰۱۸ نخستین کاوشگر خورشیدی خود به نام پارکر را با کمک موشک دلتا به سمت مدار […]

چین قصد دارد نخستین کاوشگر خورشیدی خود با نام comprehensive solar probe با هدف شناسایی بهتر خورشید طی ماههای آینده به فضا پرتاب کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ناسا نیز در سال ۲۰۱۸ نخستین کاوشگر خورشیدی خود به نام پارکر را با کمک موشک دلتا به سمت مدار خورشید ارسال کرده بود. اکنون نیز رصدخانه ملی نجوم آکادمی علوم چین قصد دارد یک کاوشگر خورشیدی جامع مبتنی بر فضای پیشرفته را طی چند ماه آینده پرتاب کند. با پرتاب این کاوشگر اکتشافات جدیدی درباره خورشید برای این کشور به ارمغان خواهد آمد.

به گفته رصدخانه ملی نجوم آکادمی چین از پیشنهادات مردمی برای نامگذاری این کاوشگر استفاده می‌شود و احتمالاً مکان قرارگیری آن نیز در مداری هم گردش با خورشید خواهد بود. سه محموله همراه با این ماهواره شامل تصویر بردار مغناطیسی تمام خورشیدی، تلسکوپ خورشیدی و تصویرگر پرتو ایکس سوخت خورشیدی خواهد بود. مهندسان چینی حدود ۵ سال روی این کاوشگر کار کردند و احتمالاً می‌تواند بیش از ۴ سال در فضا دوام بیاورد. این کاوشگر وظیفه مطالعه شراره های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشید و بررسی میدان مغناطیسی خورشید را برعهده خواهد داشت.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال