محققان چینی مواد به کار رفته در ساخت مریخ نورد ژورونگ را علت پایداری آن می دانند

بخش فلزات موسسه آکادمی علوم چین می گوید دلیل اصلی پایداری و مقاومت مریخ نورد ژورونگ و خصوصا چرخ های آن، مواد جدید به کار رفته در ساخت آن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه تحقیقات فلزات آکادمی علوم چین مسئول توسعه چرخهای مریخ نورد چینی بوده است. آنها در ساخت […]

بخش فلزات موسسه آکادمی علوم چین می گوید دلیل اصلی پایداری و مقاومت مریخ نورد ژورونگ و خصوصا چرخ های آن، مواد جدید به کار رفته در ساخت آن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه تحقیقات فلزات آکادمی علوم چین مسئول توسعه چرخهای مریخ نورد چینی بوده است. آنها در ساخت این چرخ ها از ترکیب کاربید سیلیکون ماتریکس آلومینیومی استفاده کردند. این ماده باعث افزایش مقاومت و پایداری چرخ های مریخ نورد شده است. علاوه بر آن برای پایداری بالاتر نیز از ۵۰ قطعه مانند سیستم های محرک و آشکار ساز نیز استفاده شد.

مدارگرد کاوشگر تیان ون ۱ تاکنون توانسته است به مدت ۷۰۶ روز به طور عادی و بدون هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه دهد. این مدارگرد در طول مدت حضور خود داده های تصویری با وضوح متوسط از کل سیاره ثبت کرده است. به گفته سازمان ملی فضایی چین با ثبت این داده ها کاوشگر تیان ون ۱ بخش عظیم اهداف علمی خود را تکمیل کرده است این مدارگرد و مریخ نورد با استفاده از ۱۳ ابزار علمی موجود تاکنون توانسته اند حدود 1040 گیگابایت داده خام به زمین ارسال کند.

 به گفته سازمان ملی فضایی چین این داده ها به دست دانشمندان چینی رسیده است و می تواند باعث ارتقای سطح دانش درباره این سیاره سرخ شود. اولین ماموریت کاوش مریخ توسط چین با کمک تیان ون یک و با کمک یک مدار گرد یک فرودگر و یک سطح نشین آغاز شد. اگرچه مریخ‌نورد ژورونگ تنها برای یک ماموریت ۳ماهه ارسال شد به دلیل داشتن عملکرد خوب توانسته است بیش از زمان برنامه ریزی شده به کاوش خود در مریخ ادامه دهد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال