دانشمندان چینی ساختار جدیدی از اولین ستارگان را کشف کردند

دانشمندان چینی می گویند موفق به کشف منشأ کلسیم در ساختار اولین ستارگان شده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی در مطالعه اخیر خود با کمک ابزار و تجهیزات عمیق ترین آزمایشگاه زیرزمینی خود در سیچوان موفق به شناسایی منشأ کلسیم در اولین ستارگان شدند. اخترشناسان استرالیایی برای نخستین بار […]

دانشمندان چینی می گویند موفق به کشف منشأ کلسیم در ساختار اولین ستارگان شده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان چینی در مطالعه اخیر خود با کمک ابزار و تجهیزات عمیق ترین آزمایشگاه زیرزمینی خود در سیچوان موفق به شناسایی منشأ کلسیم در اولین ستارگان شدند.

اخترشناسان استرالیایی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ قدیمی ترین ستاره شناخته شده تاکنون را مشاهده کردند. این ستاره قدیمی یک غول قرمز همراه با موادی مانند لیتیوم، کربن ، میریم و کلسیم بود. از آن زمان تاکنون منشأ کلسیم در این ستاره بصورت یک معما باقی مانده بود. محققان چینی نیز تلاش کردند تا آزمایشات خود را در این آزمایشگاه پیشرفته زیرزمینی ادامه دهند. به گفته آنها کلسیم این ستاره در نتیجه یک واکنش در چرخه کربن، نیتروژن و اکسیژن حاصل شده است. این چرخه CNO نام دارد، نشان دهنده منشأ کلسیم در این ستاره است.

هه جیان جون، یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید: با کمک آزمایشگاه پیشرفته جین پینگ چین برای اندازه گیری مستقیم واکنش های هسته ای اخترفیزیک شرایط منحصر بفردی را ایجاد کرد. این مطالعه یک موفقیت بزرگ محسوب میشود که می تواند در آینده در زمینه مطالعه اخترفیزیک هسته ای درک جدیدی را ارائه دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال