قابلیت مدیریت حافظه به سیستم‌عامل کروم اضافه می‌شود

با توجه به ورود اپلیکیشن‎های تبلت‎‏های اندرویدی به کروم‎بوک، مدیریت بسیار ساده‎ی حافظه‎ در سیستم‎عامل کروم تبدیل به یک مشکل می‎شود. شما از طریق اپلیکیشن Files می‎توانید کل فضای خالی خود را مشخص کنید، ولی اطلاعاتی در رابطه با نحوه‎ی اشغال‎شدن آن در اختیار شما گذاشته نمی‎شود. امکان بررسی آن به صورت فایل به فایل […]

با توجه به ورود اپلیکیشن‎های تبلت‎‏های اندرویدی به کروم‎بوک، مدیریت بسیار ساده‎ی حافظه‎ در سیستم‎عامل کروم تبدیل به یک مشکل می‎شود. شما از طریق اپلیکیشن Files می‎توانید کل فضای خالی خود را مشخص کنید، ولی اطلاعاتی در رابطه با نحوه‎ی اشغال‎شدن آن در اختیار شما گذاشته نمی‎شود. امکان بررسی آن به صورت فایل به فایل وجود دارد، ولی چنین چیزی برای خیلی از افراد اطلاعات مفیدی نیست. خوشبختانه، گوگل قصد رونمایی از یک مدیر حافظه‎ی داخلی برای کروم‎بوک‎ها را دارد که مقدار صحیحی از اطلاعات را در یک نگاه در اختیار شما می‎گذارد.

همان‎طور که در تصویر بالا نشان داده شده است، شما می‎توانید اطلاعاتی در رابطه با کل ظرفیت و فضای استفاده شده بر اساس فایل‎های دانلودی و آفلاین را به همراه یادآوری در رابطه با میزان فضای موجود، در اختیار داشته باشید. چنین چیزی باعث می‎شود شما درک خوبی نسبت به فضایی که توسط سیستم و اپلیکیشن‎ها اشغال شده داشته باشید به همراه فضایی که شما با دانلودهای خود شخصا مصرف کرده‎اید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‎توانید اپلیکیشن files را بررسی کنید (یا از فرمان پیچیده‎ی chrome://quota-internals استفاده کنید)

کروم‎بوک ASUS Chromebook Flip

تنها چند مدل اندک از سیستم‎عامل کروم گوگل‎پلی را دریافت کرده است، از جمله  Chromebook Flip ایسوس (تصویر زیر)، ولی زمانی که این قابلیت به صورت همگانی در بیاید، صاحبان این سیستم‎عامل ده‎‎ها هزار اپلیکیشن اندرویدی در اختیار خواهند داشت. از آن‎جایی‎که این اپلیکیشن فضا اشغال می‎کنند و فایل‎های خود را به وجود می‎آورند، داشتن اطلاعات در رابطه با حافظه‎ی داخلی بسیار امری حیاتی می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال