تغییرات اقلیمی همراه با مرگ میلیاردها نفر خواهد بود

دانشمندان نسبت به تغییرات اقلیمی و مرگ میلیاردها نفر در اثر این تغییرات هشدار دادند. مطالعات مروری این دانشمندان نشان می‌دهد قرن آینده می‌تواند فجایعی را در زمینه تغییرات اقلیمی به همراه داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ۱۸۰ مقاله مرتبط با تغییرات اقلیمی و مرگ و میر ناشی از […]

دانشمندان نسبت به تغییرات اقلیمی و مرگ میلیاردها نفر در اثر این تغییرات هشدار دادند. مطالعات مروری این دانشمندان نشان می‌دهد قرن آینده می‌تواند فجایعی را در زمینه تغییرات اقلیمی به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ۱۸۰ مقاله مرتبط با تغییرات اقلیمی و مرگ و میر ناشی از آن را مجدداً مطالعه کرده و به نتایج جدیدی دست پیدا کردند. به گفته آنان محاسبات احتمالی نشان می‌دهد فجایع اقلیمی ممکن است جان میلیاردها نفر را بگیرد. پیش بینی‌ها بر چندین فرض استوار هستند. یکی از فرضیات محتمل قانون هزار تن است. طبق این فرضیه در صورت سوخت هر هزار تن کربن احتمال مرگ یک انسان وجود دارد.

البته محاسبه دقیق نرخ مرگ و میر در اثر تغییرات آب و هوایی کمی دشوار است. سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد عوامل محیطی در هر سال باعث مرگ ۱۳ میلیون نفر می‌شود. در این بین تعداد افراد کشته شده در اثر تغییرات آب و هوایی به طور مستقیم یا غیر مستقیم مشخص نمی‌شود.

در حالت کلی تغییرات اقلیمی در طیف جهانی تاثیرات بسیاری خواهد داشت. به همین دلیل نمی‌توان تاثیر آن را به صورت مستقیم بیان کرد. بسیاری از این تاثیرات شامل افزایش سطح آب دریا، ایجاد گرما و سرمای شدید در تمام نقاط جهان، کاهش و حذف بسیاری از محصولات کشاورزی و سیل و آتش سوزی است. در صورتی که افزایش دمای جهان به میزان دو درجه بیشتر از زمان صنعتی شدن افزایش یابد مرگ بسیاری را رقم خواهد زد. مطالعه دانشمندان نشان می‌دهد هر ۰.۱ درجه سانتیگراد افزایش گرما باعث مرگ ۱۰۰ میلیون نفر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال