همکاری مایکروسافت و ناسا با هدف افزایش عملکرد ماهواره‌ها و فضاپیماها

ناسا قصد دارد با هدف افزایش کارایی و عملکرد ارتباط با ماهواره ها و فضاپیما ها با مایکروسافت همکاری کند. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا با تیم آژور کوانتوم مایکروسافت میتوانند طی همکاری با یکدیگر چالشهای مربوط به ماموریت های در حال انجام را پشت سر بگذارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارتباط […]

ناسا قصد دارد با هدف افزایش کارایی و عملکرد ارتباط با ماهواره ها و فضاپیما ها با مایکروسافت همکاری کند. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا با تیم آژور کوانتوم مایکروسافت میتوانند طی همکاری با یکدیگر چالشهای مربوط به ماموریت های در حال انجام را پشت سر بگذارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ارتباط ناسا با فضاپیماهای خود از طریق شبکه فضایی عمیق انجام میگیرد که در آن چندین آنتن رادیویی در ایالات متحده، اسپانیا و استرالیا قرار داده شده اند. حتی در هنگام چرخش زمین نیز امکان ارتباط ناسا با ماهواره ها وجود دارد. بدین ترتیب حتی با وجود محدودیت ها امکان استفاده از شبکه فضایی عمیق وجود خواهد داشت. از طرفی با توجه به قرارگیری برخی ماهواره ها در لبه منظومه شمسی و یا ارسال داده هایی با حجم بسیار زیاد در ماموریت استقامت و یا تلسکوپ فضایی جیمز وب نیاز به تعداد قابل توجهی منبع کامپیوتر خواهد بود که طی آن درخواست های ارتباط های رادیویی را برنامه ریزی کند.

 از طرفی مایکروسافت بهترین گزینه برای کمک به ناسا در حل این چالش ها خواهد بود. بهینه سازی الگوریتم های کوانتومی مایکروسافت می تواند به ناسا کمک کند. این همکاری طی یک پروژه و تنها در دو ساعت برنامه ای برای DSN یا همان شبکه عمیق فضایی ایجاد کرد. هم چنین با شبکه آژور مایکروسافت تنها در ۱۶ دقیقه برنامه ای تعیین و با کمک یک راه حل سفارشی زمان این برنامه به دو دقیقه کاهش یافت.

 به گفته مایکروسافت این توانایی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته و آن را به یک سازمان سریعتر تبدیل خواهد کرد. این شرکت تمایل دارد تا در آینده به ناسا در انجام ماموریت های پیچیده تر ماه و حتی فراتر از منظومه شمسی کمک کرده و این سیستم را راه اندازی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال