ساخت محتوا توسط هوش مصنوعی در چین بدون واترمارک ممنوع شد

مقررات جدید اداره فضای سایبری در چین ساخت محتوا با کمک هوش مصنوعی بدون واتر مارک را ممنوع اعلام کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره فضای سایبری چین اعلام کرد ازین پس کلیه محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید با واترمارک عرضه شوند. این علامت نشان دهنده استفاده از این […]

مقررات جدید اداره فضای سایبری در چین ساخت محتوا با کمک هوش مصنوعی بدون واتر مارک را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره فضای سایبری چین اعلام کرد ازین پس کلیه محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید با واترمارک عرضه شوند. این علامت نشان دهنده استفاده از این فناوری در محتوای تولید شده خواهد بود. در حال حاضر استفاده از این فناوری در چین و تولید تصاویر با کمک آن در چین به شدت رواج پیدا کرده است.

طبق گزارش منتشر شده در وبسایت رجیستر، قرار است این قانون از ۲۰ دی ماه امسال اجرایی خواهد شد. اداره فضای سایبری نیز وظیفه نظارت بر اجرای فناوری تلفیق مصنوعی بر عهده دارد.

دولت چین برای وضع این قانون دلائل متعددی را اعلام کرده است. به گفته پکن در حال حاضر این کشور با موج جدیدی از محتوای متنی، تصویر و ویدیوهای ساخته شده با فناوری هوش مصنوعی مواجه است که موجب سواستفاده برخی دیگر در زمینه تولید، نسخه برداری و منتشر کردن غیرقانونی شده است.

چین می گوید این فناوری می تواند باعث تهدید شهرت و اعتبار افراد شود. با استفاده از آن امکان کلاهبرداری بوسیله آن وجود دارد و باعث نابودی امنیت ملی و ثبات اجتماعی میشود. به همین دلیل مقرراتی برای جلوگیری از این مشکلات ایجاد شده است.

طبق این قانون کلیه محصولاتی که با فناوری هوش مصنوعی تولید شده اند باید به نوعی مقررات وضع شده را رعایت کنند. یکی از آنها استفاده از واترمارک است که نشان دهنده استفاده از هوش مصنوعی در ساخت آن خواهد بود.

کلیه شرکت های تولید کننده فناوری های تلفیق عمیق نیز باید محصولات خود را مطابق قانون عرضه کنند. همچنین کاربران استفاده کننده از این فناوری ها باید برای امکان ردیابی با نام واقعی خود ثبت نام انجام دهند.