ادامه شگفتی های جیمز وب و کشف آب در یک قرص پیش سیاره ای

جیمز وب همچنان به شگفتی سازی های خود ادامه می دهد. اخیرا این تلسکوپ قدرتمند توانسته است شواهدی در رابطه با وجود آب در قرص پیش سیاره ای کشف کند. این قرص میزبان دو پیش سیاره دیگر نیز بوده و به دور یک ستاره می چرخد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز […]

جیمز وب همچنان به شگفتی سازی های خود ادامه می دهد. اخیرا این تلسکوپ قدرتمند توانسته است شواهدی در رابطه با وجود آب در قرص پیش سیاره ای کشف کند. این قرص میزبان دو پیش سیاره دیگر نیز بوده و به دور یک ستاره می چرخد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب با استفاده از دوربین فرو سرخ میانه توانست در منطقه ای با فاصله ۳۷۰ سال نوری از زمین که محل تشکیل سیاره های سنگی مشابه زمین است، شواهدی از وجود آب را کشف کند.

این قرص پیش سیاره ای با نام PDS70 دارای ۵.۴ میلیون سال سن است و قرص آن دارای چندین پیش سیاره از نوع درونی و بیرونی است.

ابزار جیمز وب موفق شد در قسمت قرص درونی غبار حاوی اثرات فروسرخ بخار آب کشف کند. تب کشف شده ممکن است همانند مولکول های آب بوده و از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده باشد و با از ذرات به بوده که از بخش بیرون به بخش درونی راه پیدا کرده است. البته این کشف تنها به این مورد محدود نمیشود. مورد عجیب دیگر دوام این آب در برابر تابش های فرابنفش ستاره کوتوله است. به گفته دانشمندان احتمالا وجود غبار و دیگر مولکول ها مانع از این کار شده و از آن حفاظت کرده اند. محققان با این کشف می توانند درک بهتری در رابطه با چگونگی ایجاد آب در سیاره های مشابه زمین پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال