همکاری ایران و کشورهای مشترک المنافع در توسعه استارتاپ ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال نیز در اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) که در کشور قزاقستان برگزار شده است شرکت کرد. این اجلاس که از کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، ارمنستان، تاجیکستان و ترکمنستان تشکیل‌ شده است؛ هرساله در یکی از کشورها برگزار می شود که روز […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال نیز در اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) که در کشور قزاقستان برگزار شده است شرکت کرد. این اجلاس که از کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، ارمنستان، تاجیکستان و ترکمنستان تشکیل‌ شده است؛ هرساله در یکی از کشورها برگزار می شود که روز گذشته در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار شد. همچنین نمایشگاهی به صورت جانبی برای این اجلاس وجود دارد که وزیر ارتباطات از آن نیز بازدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در این اجلاس محمدجواد آذری جهرمی، از پیشرفت های ایران در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات سخنرانی کرد. او از اینترنت 5G و تلاش ایران جهت توسعه زیرساخت های مربوط به این فناوری صحبت به میان آورده و تلاش ها در این رابطه را مثبت ارزیابی کرد. وی از پیشرفت های ایران در حوزه فناوری ارتباطات با این عناوین یاد کرد: تعداد مشترکان پهن باند تلفن همراه از 70 میلیون نفر عبور کرده است و ازسوی دیگر هم ‌اکنون تمام شهرهای ما یعنی هزار و 242 شهر و همچنین 78 درصد از روستاهای ما به شبکه اینترنت نسل چهارم(4G) متصل هستند. همچنین بیش از 120 میلیون دستگاه تلفن هوشمند از طریق سه اپراتور تلفن همراه در شبکه فعال هستند. او اظهار امیدواری از ادامه روند رو به رشد ایران کرده و افزود: دولت با ساخت  5هزار کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی، به‌سرعت درحال‌توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور است و تلاش دارد به این کار شتاب ببخشد.

نکته دیگر که مورد بحث جهرمی در این اجلاس بود، لزوم توجه به یکه تازی برخی کشورها در فناوری هوش مصنوعی بود. او تحریم ها در این رابطه را اخلالی در روند پیشرفت کشورهای دیگر دانسته و خاطر نشان کرد که آمریکا که عادت به تحریم کشورها به بهانه های مختلف دارد، اکنون در حال سرمایه گذاری عظیمی بر روی پروژه هوش مصنوعی است و این می تواند در آینده برای سایر کشورها مشکل آفرین باشد. او از لزوم ایجاد مقرراتی در این زمینه یاد کرد تا از یکه تازی برخی کشورها در این رابطه جلوگیری شده و از داده های به دست آمده جهت دسترسی سایر کشورها نیز محافظت شود. او همکاری های ایران با کشورهای مشترک المنافع را در این زمینه مثبت ارزیابی کرد و پیشنهاد ایجاد بازار بزرگ منطقه ای  را برای استارتاپ‌ها و بخش خصوصی مطرح کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال