مس می‌تواند در تبدیل کربن دی اکسید به سوخت مورد استفاده قرار بگیرد

دانشمندان برای تبدیل کربن دی اکسید به سوخت پایدار از مس استفاده کرده و دریافتند اضافه کردن این فلز به فتوکاتالیسم باعث افزایش کارایی و تشکیل متانول به جای متان خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رویکرد جدید دانشمندان با استفاده از اتم‌های مصر می‌توان گاز کربن دی اکسید را […]

دانشمندان برای تبدیل کربن دی اکسید به سوخت پایدار از مس استفاده کرده و دریافتند اضافه کردن این فلز به فتوکاتالیسم باعث افزایش کارایی و تشکیل متانول به جای متان خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در رویکرد جدید دانشمندان با استفاده از اتم‌های مصر می‌توان گاز کربن دی اکسید را به سوخت پایدار و با روش ایمن تبدیل کرد. تیمی از محققان با تابش نور به ماده فعال شده موفق شدند متانول را ه عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی تولید کنند.

در حال حاضر تجمع گاز کربن دی اکسید در جو زمین باعث افزایش سرعت تغییرات آب و هوایی و دمای جهانی شده است. گاز محصول جانبی سوخت‌های مبتنی بر کربن بوده و در آینده ممکن است پیش از رها شدن در جو در محصولات مفید مورد استفاده قرار بگیرد. رده استفاده دوباره ی‌توان یک اقتصاد چرخشی از این محصولات ایجاد کرد. فتوکاتالیسم و الکتروکاتالیسم از آب فراوان و نور خورشید استفاده کرده و کربن دی اکسید را به دیگر محصولات تبدیل کنند. روش جدید از اتم‌های مس برای فتوکاتالیز استفاده شد تا بتوانند خاصیت آن را به حداکثر برسانند.

ماداسامی تانگا موتو از پژوهشگران دانشکده شیمی در دانشگاه ناتینگهام در این مورد گفته است: در این رویکرد از مقیاس نانو در مواد برای کنترل بیشتر استفاده شد همچنین شکل جدیدی از نیتریت کربن در اندازه نانو مقیاس کریستالی توسعه داده شد. بدین ترتیب می‌توان تعامل موثررت با نور ایجاد کرده و جداسازی بار کافی را نیز فراهم کرد.

به گفته محققان با اضافه شدن تنها یک میلی‌گرم مس به نیترید کربن کارایی فتوکاتالیسم تا ۴ برابر افزایش پیدا کرد. همچنین این نیمه رسانا به جای ساخت متان سوخت ارزشمندی به نام متانول را تولید کرد. اختراع می‌تواند در درک مواد فتوکاتالیستی یک گام مهم به شمار رفته و برای تبدیل گاز کربن دی اکسید نیز موثر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال