محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس 5 در گلکسی نوت 7 تا چه اندازه مقاوم می‌باشد؟

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ یکی از اولین گوشی‎های هوشمندی است که با محافظ صفحه‎ی نمایش گوریلا گلس 5 عرضه شده است، محافظی که ماه گذشته رونمایی شده بود. هدف گوریلا گلس 5 (CG5) تحمل سقوط‎هایی از فاصله‎ای در سطح چشم است. چند روز قبل در اخبار به استحضار رساندیم یکی از کاربران معروف یوتیوب […]

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ یکی از اولین گوشی‎های هوشمندی است که با محافظ صفحه‎ی نمایش گوریلا گلس 5 عرضه شده است، محافظی که ماه گذشته رونمایی شده بود. هدف گوریلا گلس 5 (CG5) تحمل سقوط‎هایی از فاصله‎ای در سطح چشم است. چند روز قبل در اخبار به استحضار رساندیم یکی از کاربران معروف یوتیوب به اسم JerryRigEverything یک تست خراش (کاری که همواره انجام می‎دهد) با آلات نوک تیز فلزی خود، که هرکدام یک مقیاس سختی مو  را نشان می‎دهند، بر روی گلکسی نوت 7 انجام داد. به طور کلی، هر چیزی با درجه‎ی سختی بالاتر هرچیزی که درجه‎ی سختی کمتری را داشته باشد خراش می‎اندازد.

عملکرد نوت 7 در این ویدئوی یوتیوب خوب نبود چون علائم خراش افتادگی را تنها در سطح 3 مو نشان داد در حالی‎که نسل قبلی گوریلا گلس موفق شده بود تا سطح 5 یا 6 تحمل کند. وب‎سایت Android Authority مصاحبه‎ای با افرادی که در شرکت کورنینگ هستند ترتیب داده تا علت عملکرد محافظ CG5 نوت 7 را بررسی کند.

پاسخ آن‎ها این بوده است : تستی که در این ویدئو صورت گرفته یقینا یک تست صنعتی اصیل نیست. در این تست از آلات نوک تیزی با داشتن درجه‎بندی سختی مو استفاده شده ولی شیوه‎ی استفاده کنترل شده نبوده است. ما ‎هم‎چنین چیز زیادی در رابطه با فشاری که شخص وارد کرده است نمی‎دانیم. آیا این فشارها در طول ادامه تست تغییر کرده‎اند یا خیر.”

احتمال این‎که به دنبال بالا بردن مقاومت نسبت به شکستن خطر خراش افتادن بیشتر شود، کاملا امکان‎پذیر است. برای این‎که شیشه بهتر بتواند شوک ناشی از افتادن را جذب کند، منطقی است از مواد نرم‎تری در ساخت آن استفاده شده باشد.

این مصاحبه با غیر معتبر قلمداد کردن این تست در یوتیوب توسط شرکت کورنینگ ادامه پیدا می‎کند (با وجود این‎که تا حدی نتایج تست این کاربر همخوانی با نسخه‎های قبلی گوریلا گلس و مقاومت در سطح 5 یا 6 مو داشته است). و دلیلی که این شرکت می‎آورد این است که ما میزان فشاری (یا باری) که این کاربر در زمان خراش انداختن این گوشی‎ها با این آلات نوک تیز اعمال داشته است را نمی‎دانیم.

کورنینگ حالا می‎گوید که احتمالا چیزی که ما در این ویدئو دیده‎ایم “انتقال فلزی” باشد که زمانی رخ می‎دهد که اصطکاک یک ماده‎ی سخت‎تر با یک ماده‎ی نرم‎تر باعث می‎شود که ماده‎ی نرم‎تر به یکی سخت‎تر انتقال یابد.

در این لینک می‎توانید مصاحبه‎ی کامل شرکت کورنینگ را با وب‎سایت Android Authority پیدا کنید. لحن کلی این شرکت کاملا دفاعی است، و بحث‎هایی که ارائه می‎دهد کاملا قانع‎کننده است. گرچه، این خبر دیگر اظهار شده است (نوت 7 هم معرفی شده است) بنابراین اگر کورنینگ با این بحث‎ها دارد جلوی خود را برای اعلام خبر ناخوشایندی می‎گیرد، دیر یا زود همه مطلع خواهند شد.

فعلا، پیشنهاد می‎شود از نوعی محافظ صفحه‎ی نمایش یا قاب به منظور محافظت از نوت 7 استفاده کنید، چون ممکن است این گفته حقیقت داشته باشد که محافظ نمایشگر این گوشی به نسبت مدل قبلی خود بیشتر مستعد به خراش افتادن است.

[aparat]http://www.aparat.com/v/xJNSF[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال