سایبر-2 وظیفه اندازه گیری تشعشعات نوری اجرام آسمانی را بر عهده خواهد داشت

قرار است ابزار جدیدی به نام سایبر ۲ تمامی نورهای ساطع شده در جهان در طول تاریخ فضا را اندازه‌گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از NewAtlas، در یک پروژه جدید قرار است با استفاده از یک ابزار به نام سایبر ۲ تشعشعات نور مادون قرمز مربوط به […]

قرار است ابزار جدیدی به نام سایبر ۲ تمامی نورهای ساطع شده در جهان در طول تاریخ فضا را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از NewAtlas، در یک پروژه جدید قرار است با استفاده از یک ابزار به نام سایبر ۲ تشعشعات نور مادون قرمز مربوط به ستارگان سرگردان و پنهان شده در میان کهکشان ها اندازه گیری شود. از طریق کشف این الگوهای تابش نور مادون قرمز می توان به محل پنهان شدن کهکشان ها نیز دست پیدا کرد. از طرفی نورهای جمع آوری شده می‌تواند اطلاعاتی را در مورد ستارگان و نحوه توزیع آنها و همچنین در مورد سایر اجرام در فضا به ستاره شناسان بدهد.

 ابزار جدید سایبر-2 هم اکنون یکی از ۵ پرواز برنامه ریزی شده خود را در روز یکشنبه انجام داده و توانسته تا ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری زمین اوج بگیرد. قرار است سایبر-2 در طول پرواز تشعشعات مادون قرمز را در شش طول موج اندازه گیری کند و اطلاعات مورد نظر را برای تجزیه و تحلیل در مورد ستاره ها برای دانشمندان ارسال کند.

ستاره شناسان معتقدند تعداد زیادی از ستارگان درون کهکشان ها پنهان شده اند و اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست. به گفته این دانشمندان اطلاعات مربوط به تلسکوپ فضایی اسپیتزر نور بیشتری در فضا نسبت به تعداد کهکشان ها نشان می دهد. به همین دلیل امکان وجود ستارگان بیشتری درون کهکشان وجود دارد.

هدف از انجام ماموریت سایبر-۲ بررسی دو نظریه دانشمندان خواهد بود. یکی از این نظریه ها مربوط به نورهای اضافه مربوط به ستاره ها و سیاهچاله هایی است که پیش از این تشکیل شدند. سایبر-2 می‌تواند اطلاعاتی را در مورد ستاره های سرگردان خارج از کهکشان نیز جمع آوری کند. همچنین این ماموریت می تواند علاوه بر بررسی آسمان در طول موج های مختلف اطلاعات مفیدی را برای طراحی تلسکوپ های آینده به دست آورد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال