توسعه سیستمی که مشاهده افراد از پشت دیوار را امکان پذیر می کند

محققان سیستم جدیدی ابداع کردند که با کمک آن می توان پشت دیوارها را نیز مشاهده کرد. در این سیستم از تکنیک تصویربرداری پیشرفته استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کارنگی ملون سیستمی برای مشاهده افراد از پشت دیوار ساخته اند که از سیگنال های روتر وای فای […]

محققان سیستم جدیدی ابداع کردند که با کمک آن می توان پشت دیوارها را نیز مشاهده کرد. در این سیستم از تکنیک تصویربرداری پیشرفته استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کارنگی ملون سیستمی برای مشاهده افراد از پشت دیوار ساخته اند که از سیگنال های روتر وای فای استفاده می کند. در این سیستم شکل فرد از پشت دیوار به شکل سه بعدی ترسیم شده و امکان نظارت لحظه ای نیز وجود دارد.

فناوری DensePose بکار رفته در این سیستم توسط مهندسان هوش مصنوعی فیسبوک توسعه داده شده بود. در این فناوری سطح بدن انسان توسط یک الگوریتم از روی عکس یا ویدیو بصورت دو بعدی ایجاد میشود.

محققان از این فناوری برای تولید شبکه عصبی استفاده کردند. در سیستم محققان، ورودی لازم برای DensePose از طریق شبکه عصبی و فاز و دامنه سیگنال های وای فای تامین می شود. در نهایت تصویری زنده تولید می شود که محدودیت دوربین های نظارتی را نخواهد داشت. حسگر قرار داده شده در یک اتاق قادر است افراد را در مکان تاریک و یا پشت درهای بسته شناسایی کند. اگر چه این سیستم بطور کامل توسعه نیافته است اما سیگنال های وای فای و الگوریتم آن می تواند افراد را از پشت دیوار مشاهده کند.

بسیاری از محققان در این سیستم به حفظ حریم خصوصی اشاره کرده اند. اما این تحقیق می گوید خسگرهای ساخته شده این حریم را حفظ می کند زیرا امکان شناسایی ویژگی های شخصی وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال