توسعه نوعی چسب پوستی بی‌سیم برای انتقال دارو به بدن در زمان‌های مورد نیاز

محققان نوعی برچسب پوستی بی‌سیم توسعه دادند که می‌تواند در زمان مورد نیاز دارو را به بدن منتقل کند. این برچسب می‌تواند برای بیماران دچار اختلالات حواس بسیار مناسب باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از انواع مختلف دارو چه به صورت تزریقی و چه به صورت خوراکی سر موعد مقرر […]

محققان نوعی برچسب پوستی بی‌سیم توسعه دادند که می‌تواند در زمان مورد نیاز دارو را به بدن منتقل کند. این برچسب می‌تواند برای بیماران دچار اختلالات حواس بسیار مناسب باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از انواع مختلف دارو چه به صورت تزریقی و چه به صورت خوراکی سر موعد مقرر می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد. اکنون محققان نوعی برچسب جدید به صورت بی‌سیم توسعه داده‌اند که می‌تواند بدون هیچگونه مشکلی و از طریق تزریق بی درد تنها با کمک پوست داروهای مختلف را به بدن منتقل کند. همچنین امکان کنترل بی‌سیم این برچسب از طریق گوشی هوشمند یا کامپیوتر نیز وجود دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده در مقاله مورد نظر محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق به ساخت یک پچ فضایی زمانی بر حسب تقاضا شده‌اند که یک سیستم دارورسانی بی‌سیم محسوب می‌شود. این فناوری شباهت زیادی به یک چسب زخم دارد و می‌تواند دستورات را از طریق گوشی یا کامپیوتر به صورت بی‌سیم دریافت کند. بنابراین امکان برنامه‌ریزی دقیق این دستگاه برای تزریق دارو از طریق میکروسوزن‌ها وجود خواهد داشت.

در این فناوری از ورقه‌های پلیمری کوچک به همراه میکرو سوزن‌های ریز و تیز استفاده شده که حاوی دارو در بخش زیرین خود هستند. فشار دادن برچسب روی بدن سوزن‌ها به لایه بالایی پوست بدون درد نفوذ کرده و می‌تواند با حل شدن درون بدن به شکلی بی‌ضرر داروها را آزاد کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال