کشف گیاهی که در زمان گلدهی به قاتلی گوشتخوار تبدیل می شود

محققان نوعی گیاه جدید شناسایی کردند که می‌تواند در زمان گلدهی به یک گیاه گوشتخوار تبدیل شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گیاه کشف شده توسط پژوهشگران کانادایی در هنگام گلدهی گوشتخوار می‌شود و برای تقویت از حشرات استفاده می کند. این گیاه که تنها در زمان گلدهی خاصیت گوشت خواری پیدا […]

محققان نوعی گیاه جدید شناسایی کردند که می‌تواند در زمان گلدهی به یک گیاه گوشتخوار تبدیل شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گیاه کشف شده توسط پژوهشگران کانادایی در هنگام گلدهی گوشتخوار می‌شود و برای تقویت از حشرات استفاده می کند.

این گیاه که تنها در زمان گلدهی خاصیت گوشت خواری پیدا می کند می تواند حشرات را به دام بیندازد و از آنها تغذیه کند. اولریکه بوئر،متخصص گیاهان گوشتخوار در مطالعه مربوط به این گیاه گفته است: این گیاه ممکن است یکی از نمونه‌های گیاهان گوشتخوار باشد که تا حالا کشف نشده اند.

گیاه تازه کشف شده به نام سریشک کاذب غربی با نام علمی تریانتا اکسیدنتالیس در غرب آمریکای شمالی زندگی میکند. روش این گیاه در به دام انداختن حشرات و تغذیه از آنها مربوط به قسمت فوقانی ساقه گل‌دار است که پوشیده از پرز های قرمز کوچک و ماده چسبناک و براق است که می‌تواند بسیاری از مگس ها و سوسک های کوچک را به خود جذب کند. البته این نوع پرز ها در گیاهان دیگر نیز دیده می‌شود اما آنها از چنین پرزهایی برای دفع آفات استفاده می کنند.

یکی از تفاوت‌های اصلی گل سریشک کاذب غربی قرار گرفتن این پرزهای چسبناک روی ساقه اصلی است که گل می دهد. دیگر گیاهان گوشتخوار از همین پرزهای ترسناک برای به دام انداختن حشرات استفاده می کنند اما این تله ها در مکانی دور از گل ها قرار دارد. زیرا خوردن حشره ای که گرده افشانی می کند می‌تواند برای طبیعت مضر باشد

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال