کشف ابررسانای توپولوژیک جدید برای بهبود محاسبات کوانتومی

محققان پس از تلاش های بسیار توانستند ابررسانای جدید و کمیاب برای استفاده در محاسبات کوانتومی کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کنت و آزمایشگاه STFC در تحقیقات خود توانستند ابررسانای توپولوژیکی کمیابی را کشف کنند. این ابر رسانا به نام LaPt3P در آینده می‌تواند در کامپیوترهای کوانتومی و […]

محققان پس از تلاش های بسیار توانستند ابررسانای جدید و کمیاب برای استفاده در محاسبات کوانتومی کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کنت و آزمایشگاه STFC در تحقیقات خود توانستند ابررسانای توپولوژیکی کمیابی را کشف کنند. این ابر رسانا به نام LaPt3P در آینده می‌تواند در کامپیوترهای کوانتومی و پردازش های مبتنی بر فیزیک کوانتوم مورد استفاده حیاتی قرار بگیرد.

استفاده از ابرساناها به دلیل مصرف کم انرژی بسیار مهم است. این مواد بدون مقاومت و در صورت خنک شدن در دماهای مشخص باعث هدایت الکتریسیته شده و به همین دلیل مصرف انرژی نیز کاهش می یابد. امروزه کاهش مصرف انرژی به یک امر مهم و حیاتی تبدیل شده است. ابر رساناها علاوه بر آن خواص کوانتومی داشته که می توانند برای ساخت رایانه ها مورد استفاده قرار بگیرند. رایانه های کوانتومی از فیزیک کوانتوم برای محاسبات استفاده می کنند. این کامپیوترها عملکردی بسیار بهتر از ابررایانه های کنونی خواهند داشت. به همین دلیل ساخت چنین کامپیوترهایی مورد تقاضای بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری همانند آی بی ام،گوگل و مایکروسافت خواهد بود.

در حال حاضر در رایانه های کوانتومی وجود میدان های الکترومغناطیسی، گرما و برخورد نیروهای خارجی با مولکول های هوا باعث کاهش خواص کوانتومی کیوبیت ها خواهد شد. به همین دلیل استفاده از ابرساناهای توپولوژیک می‌تواند کیوبیت های انعطاف پذیر تری را بسازد.

ابررساناهای توپولوژیکی همانند آنچه که اکنون کشف شده می‌تواند در محاسبات کوانتومی آینده بسیار با ارزش باشد. این اررساناها از طریق آزمایش آرام‌سازی چرخش میون و همچنین تجزیه تحلیل داده های مربوط به نظریه های گسترده کشف شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال