کشف نشانه‌هایی از یک سیاره باستانی در زیر گوشته زمین

دانشمندان اخیراً توده‌های مرموزی را در گوشته زمین کشف کردند که احتمال می‌دهند به تکه‌هایی از یک سنگ فضایی به اندازه مریخ تعلق داشته باشد که حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرده بود. به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیر در مورد گوشته زمین نشان می‌دهد بقایای […]

دانشمندان اخیراً توده‌های مرموزی را در گوشته زمین کشف کردند که احتمال می‌دهند به تکه‌هایی از یک سنگ فضایی به اندازه مریخ تعلق داشته باشد که حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار و فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیر در مورد گوشته زمین نشان می‌دهد بقایای پیش سیاره‌ای باستانی که حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش به زمین برخورد کرده هنوز در گوشته آن قابل شناسایی است. نظریه شکل‌گیری ماه برخورد یک سیاره در ابعاد مریخ به نام تیا به زمین را نشان می‌دهد. این سیاره پس از برخورد تکه‌هایی از زمین را کنده و ماه نیز حاصل برخورد زمین با این سیاره بوده است.

اکنون پژوهشگران چینی و آمریکایی به همراه محققان بریتانیایی شواهدی از توده‌های سیاره تیا در گوشته زمین کشف کرده‌اند. طبق گفته این محققان با کشف جدید اطلاعاتی در مورد فرضیه برخورد بزرگ بدست می‌آید که می‌تواند راز مربوط به وجود توده‌های قاره‌ای با چگالی زیاد را برملا کند. این توده‌های کشف شده حدود ۴ درصد از گوشته را تشکیل داده و مهم‌ترین آن زیر سطح آفریقا و زیر اقیانوس آرام قرار دارد.

با کشف جدید می‌توان به طور قطع اعلام کرد رویداد برخوردی منجر به شکل‌گیری ما دلیل اصلی حالت غیر یکنواخت گوشته ماه بوده و می‌توان آن را نقطه آغازی برای تکامل زمین در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال