کشف آنتی بادی مونوکلونال که می تواند دلتا ویروس کرونا را هدف قرار دهد

آنتی بادی کشف شده توسط دانشمندان بیمارستان لوزان می‌تواند با از بین بردن پروتئین ویروس کرونا آن را نابود کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بیمارستان دانشگاه لوزان آنتی بادی جدیدی از لنفوسیت بیماران مبتلا به کرونا مورد آزمایش قرار دادند. این تحقیق که در پروژه ای به نام ImmunoCoV ثبت […]

آنتی بادی کشف شده توسط دانشمندان بیمارستان لوزان می‌تواند با از بین بردن پروتئین ویروس کرونا آن را نابود کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان بیمارستان دانشگاه لوزان آنتی بادی جدیدی از لنفوسیت بیماران مبتلا به کرونا مورد آزمایش قرار دادند. این تحقیق که در پروژه ای به نام ImmunoCoV ثبت شده است از طریق سرویس ایمونولوژی و آلرژی CHUV انجام گرفت.

 آنتی بادی کشف شده به نام P5C3 از قویترین نوع آنتی بادی های شناخته شده در مقابل ویروس کرونا است که می تواند به بخش غیر جهش یافته پروتئین سنبله این ویروس متصل شود و با کمک این روش از اتصال آن به سلول های گیرنده جلوگیری کند. این گیرنده‌ها به ویروس کمک می کنند تا عفونت را به سلولهای ریه وارد کنند. در واقع این آنتی بادی می تواند با کمک سیستم ایمنی بیمار روند تکثیر ویروس را متوقف کرده و حتی آن را از بدن انسان حذف کند. در آزمایش دیگری نیز این روش با کمک آزمایش های درون بدن روی همسترها انجام گرفت و نتیجه آن نیز موفقیت آمیز بوده است.

به گفته این دانشمندان آنتی بادی جدید می‌تواند زمان طولانی تری در بدن انسان باقی بماند. این در حالی است که یک آنتی بادی معمولی تنها سه تا چهار هفته قادر به محافظت از بدن خواهد بود. بنابراین آنتی‌بادی کشف شده خواص ضد ویروسی و ماندگاری بالا خواهد داشت. به طوری که زمان حفاظت از بدن با کمک آن حدود ۴ تا ۶ ماه محاسبه شد. به همین دلیل می تواند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و یا درمان افرادی که از مشکلات مربوط به سیستم ایمنی رنج می‌برند مانند افراد پیوند اعضا و یا دارای انواع سرطان ها مورد استفاده قرار بگیرد. این افراد با تزریق آنتی بادی در دو یا سه مرتبه در سال میتوانند در برابر ویروس SARS-CoV-2 ایمن شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال