DxOMark: دوربین آیفون 6 اس به خوبی دوربین پرچم‌داران اندرویدی نیست!

متخصصان دوربین DxOMark پس از اینکه دوربین گوشی‌های نکسوس 6P گوگل و اکسپریا Z5 سونی را آزمایش کردند، اکنون به جان دوربین آخرین پرچم‌دار اپل یعنی آیفون 6 اس افتاده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. حتماً اطلاع دارید که آیفون 6 اس اپل از یک دوربین جدید با سنسور 12 مگاپیکسلی بهره برده […]

متخصصان دوربین DxOMark پس از اینکه دوربین گوشی‌های نکسوس 6P گوگل و اکسپریا Z5 سونی را آزمایش کردند، اکنون به جان دوربین آخرین پرچم‌دار اپل یعنی آیفون 6 اس افتاده و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

حتماً اطلاع دارید که آیفون 6 اس اپل از یک دوربین جدید با سنسور 12 مگاپیکسلی بهره برده و اپل مدعی است که گذشته از قابلیت فیلم‌برداری 4K، عکس‌های گرفته شده با این دوربین در حالت‌های مختلف عکاسی بهترین نتیجه را خواهند داشت. با وجود این ادعا دوربین آیفون 6 اس از نظر متخصصان DxOMark نمره‌ای بسیار نزدیک به نمره دوربین آیفون‌های 6 و 6 پلاس کسب کرده است. آیفون 6 اس با دریافت امتیاز 82، حتی از امتیاز برخی از پرچم‌داران اندرویدی اندکی پایین‌تر قرار گرفته است.

The-iPhone-6s-camera-as-rated-by-DxOMark (2)

به عنوان مثال اکسپریا Z5 سونی (با کسب نمره 87)، گلکسی اس 6 اج سامسونگ (با کسب نمره 86)، نکسوس 6P گوگل (با کسب نمره 84)، جی 4 ال‌جی (با کسب نمره 83) و موتورولا ایکس استایل (با کسب نمره 83) بالاتر از این گوشی بوده و آیفون جدید در شرایطی نه چندان مطلوب رتبه دهم را به دست آورده است.

The-iPhone-6s-camera-as-rated-by-DxOMark (3)

DxOMark چنین بیان داشته‌اند که هرچند دوربین اصلی استفاده شده در آیفون 6 اس، با برخورداری از قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار سریع، سرعت شاتر، تعادل رنگ سفید، رندر دقیق رنگ و ثبت جزئیات بالا در نور کم، عملکرد بسیار خوبی داشته اما از طرفی نیز نکات منفی همچون نویز در عکاسی در نور کم، سایه‌های رنگی در عکاسی در محیط‌های بسته، وجود نور زردرنگ در عکاسی در محیط‌های باز و در نهایت سایه‌گذاری و مصنوعی نمایش دادن تصاویر را نیز در دوربین جدید آیفون 6 اس مشاهده می‌کنیم.

در مورد فیلم‌برداری این دوربین DxOMark با کیفیت 4k نیز گفته شده که علی‌رغم کیفیت قابل قبول و مطلوب ویدئوهای ضبط شده باز هم مشکل ایجاد نویز در هنگام فیلم‌برداری در نور کم یکی از مشکلات این دوربین بوده است.

نکته جالب این است که تا پیش از این در بسیاری از بررسی‌ها، دوربین آیفون 6 اس توانسته بود عملکرد بهتری را در مقایسه با برخی گوشی‌های اندرویدی نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال