خودروهای الکتریکی با کمک فناوری ناسا در ۵ دقیقه شارژ می شوند

پژوهش های اخیر محققان دانشگاه پردو در رابطه با یکی از فناوری های ناسا در زمینه شارژ خودروهای برقی بوده است. این پژوهش نشان داد با استفاده از فناوری ناسا می توان تنها در پنج دقیقه خودروهای برقی را شارژ کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری مورد نظر ناسا مربوط به […]

پژوهش های اخیر محققان دانشگاه پردو در رابطه با یکی از فناوری های ناسا در زمینه شارژ خودروهای برقی بوده است. این پژوهش نشان داد با استفاده از فناوری ناسا می توان تنها در پنج دقیقه خودروهای برقی را شارژ کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری مورد نظر ناسا مربوط به ماموریت های ماه و مریخ است. این فناوری قادر است روی زمین تنها در پنج دقیقه یک وسیله الکتریکی را شارژ کند. این روند از طریق خنک کردن گرمای تولید شده توسط رسانای حامل جریان انجام میگیرد.

پژوهشگرانی از دانشگاه پردو توانستند با کمک یک ماژول با نام FBM میزان حرارت عبوری از سیم ها را کاهش دهند. برق رسانی به خودروهای برقی سبب شد هنوز مردم برای راحتی خود از خودروهای بنزینی استفاده کنند. در حالیکه در برخی ایالات مانند کالیفرنیا و نیویورک فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد، از این فناوری شارژ استقبال می‌شود.

این فناوری مربوط به فضاپیماها است که آنها باید طی یک فرآیند گرما را در سراسر سیستم انتقال دهند. در غیر اینصورت گرمای حاصل باعث سوختن سیستم ها میشود. عصام مداور، استاد دانشکده مهندسی مکانیک در سال ۲۰۲۱ نمونه اولیه ای از این فناوری را ساخت که توانست در تامین برق خودروها موفق عمل کند.

در روش پژوهشگران یک سیستم خنک کننده جایگزین استفاده شد. همچنین کابل شارژی طراحی شد تا بتواند با حذف ۲۴.۲۲ کیلووات گرما، جریان را تا ۴.۶ برابر بیشتر از سریع ترین شارژرها ارائه کند‌. طبق بیانیه ناسا نیز این فناوری می تواند زمان شارژ یک وسیله نقلیه را به شدت کاهش دهد و سبب پذیرش و استقبال از خودروهای برقی شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال