ایمپلنت الکترونیکی توانایی راه رفتن را به زن فلج برگرداند

زنی فلج پس از ۱۸ ماه ابتلا به بیماری عصبی ام اس ای توانست با کمک ایمپلنت الکترونیکی دوباره راه برود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زن ۴۸ ساله مبتلا به بیماری آتروفی سیستم چندگانه حدود ۱۸ ماه دچار آسیب تدریجی سلولهای عصبی در مغز شده بود. دانشمندان سوئیسی با کمک یک […]

زنی فلج پس از ۱۸ ماه ابتلا به بیماری عصبی ام اس ای توانست با کمک ایمپلنت الکترونیکی دوباره راه برود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زن ۴۸ ساله مبتلا به بیماری آتروفی سیستم چندگانه حدود ۱۸ ماه دچار آسیب تدریجی سلولهای عصبی در مغز شده بود. دانشمندان سوئیسی با کمک یک محرک الکترونیکی در ستون فقرات این زن توانستند اعصاب خاصی از بدن که در تنظیم فشار خون موثر است را مجددا فعال کنند.

این بیماری در نشانه‌های اولیه با کاهش فشار خون در زمان تغییر حرکت بیمار از حالت نشسته به حالت ایستاده مشخص می شود. پس از ۱۸ ماه بیماری این زن توانست با کمک این ایمپلنت دوباره حرکت کند. اکنون پس از گذشت سه ماه از کاشت این محرک حرکتی این زن توانسته ۲۵۰ متر مسافت را بپیماید.

جوسلین بلوخ از مرکز تحقیقاتی NeuroRestore در مورد ایمپلنت ساخته شده می‌گوید: در این بیماری اعصاب مسئول کنترل فشار خون به تدریج از بین می روند و بیمار در حالت ایستاده دچار افت فشار خون شده و از حال می‌رود. اما با کمک این فناوری می‌توان این اعصاب را مجددا احیا کرد. در حال حاضر این فناوری روی یک بیمار آزمایش شده و قرار است طی برنامه های آینده روی بیماران بیشتری نیز مورد آزمایش قرار بگیرد. در این ایمپلنت از الکترودهای مجهز به مولد امواج الکتریکی استفاده شده است و حتی می توان از آن برای افراد مبتلا به فلج چهار اندام نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال