استقامت توانست حرکت خودکار بدون دخالت انسان را به رکورد جدیدی برساند

ناسا اعلام کرد کاوشگر استقامت به تازگی با استفاده از ابزار مسیریابی خودکار توانسته بدون دخالت انسان مسافت ۷۵۹ متری را روی سیاره مریخ طی کرده و در این مورد به رکورد جدیدی دست پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر استقامت ناسا اکنون روی سیاره مریخ به کاوش مشغول بوده […]

ناسا اعلام کرد کاوشگر استقامت به تازگی با استفاده از ابزار مسیریابی خودکار توانسته بدون دخالت انسان مسافت ۷۵۹ متری را روی سیاره مریخ طی کرده و در این مورد به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر استقامت ناسا اکنون روی سیاره مریخ به کاوش مشغول بوده و آزمایش‌های مختلفی را روی این سیاره انجام می‌دهد. اخیرا تیم کنترل این کاوشگر اعلام کرد استقامت با استفاده از سامانه مسیریابی خودکار توانسته بدون دخالت انسان توانمندی خود را در این زمینه نشان دهد.

این کاوشگر از اواخر ماه ژوئن به منطقه‌ای به نام Snowdrift Peak وارد شد. سپس با استفاده از سامانه مسیریابی خودکار موفق به طی مسیر طولانی شد. طبق گزارش ناسا این کاوشگر در طول ماه ژوئن حدود ۷۵۹ متر مسیر را طی کرده است.

طبق گفته آژانس فضایی آمریکا این کاوشگر در صورت طی مسیر مستقیم تنها ۵۲۰ متر جابجا می‌شد. اما به دلیل وجود مسیر سنگی امکان حرکت به این کاوشگر داده نشده و در نتیجه استفاده از ابزار مسیریابی خودکار باعث شد تا استقامت بتواند با موفقیت در این منطقه راه خود را پیدا کند. در این کاوشگر دوربین‌های قدرتمند و کامپیوتر اختصاصی قرار دارد که می‌تواند با پردازش تصویر داده‌های مورد نیاز مسیریابی خودکار را تهیه کرده و آن را به صورت دقیق در اختیار این سیستم قرار دهد. پیش از این کاوشگر استقامت توانسته بود با استفاده از این ابزار مسیری با مسافت ۶۹۹ متر در دهانه جذرو را طی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال