انگلیس با کمک ماهواره جدید خود از ریه های زمین تصویربرداری میکند

انگلیس قصد دارد با کمک ماهواره جدید خود به نام بیومس یک نقشه سه بعدی از جنگل های موجود روی زمین تهیه کند و با کمک آن میزان کربن موجود اندازه گیری شود. همچنین در این نقشه برداری اثرات جنگل زدایی روی تغییرات آب و هوایی نیز به دست خواهد آمد. به گزارش سرویس اخبار […]

انگلیس قصد دارد با کمک ماهواره جدید خود به نام بیومس یک نقشه سه بعدی از جنگل های موجود روی زمین تهیه کند و با کمک آن میزان کربن موجود اندازه گیری شود. همچنین در این نقشه برداری اثرات جنگل زدایی روی تغییرات آب و هوایی نیز به دست خواهد آمد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره ساخت انگلیس قصد دارد نقشه ای سه بعدی با هدف اندازه گیری میزان کربن تهیه کند. در واقع این ماموریت به نوعی تصویربرداری از ریه زمین محسوب می شود. هدف از انجام این ماموریت تهیه تصویری دقیق از زیست توده زمین است تا بتوان نتیجه تغییرات اقلیمی در اثر جنگل زدایی را نیز به دست آورد.

 این ماهواره اولین ماهواره مجهز به فناوری رادار باند P خواهد بود که آن را به فضا می برد. طول موج این فناوری حدود ۷۰ سانتی متر است و با کمک آن امکان ترسیم کل جنگل‌های زمین وجود دارد. دانشمندان با کمک ماهواره بیومس می توانند اثرات جنگل زدایی را با دقت بیشتر روی تغییرات آب و هوایی بررسی کنند. سپس سنجش پذیری اقدامات فعلی نیز انجام خواهد گرفت. به طوری که می توان به کمک آن عدم اطمینان در مورد اقدامات کنونی را کاهش داد. همچنین در این مأموریت داده هایی در مورد جنگل های جهان با اندازه گیری های بی طرف از زیست توده زمین به دست می آید که می تواند در دسترس همگان قرار بگیرد.

پروفسور شان کوگان سرپرست علمی ماهواره در مورد اثر این ماموریت گفته است: با هدف تقویت اراده سیاسی برای مراقبت از جنگل ها به صورت بهینه و همچنین کسب اطلاعات و ارائه آن به مردم انجام می گیرد. ماریا کودی رئیس بخش سیاست گذاری آژانس فضایی اروپا در بریتانیا نیز گفته است نکته مهم در این ماموریت این مورد خواهد بود که با کمک بیومس میتوان به نتایجی در مورد تخریب و نابودی جنگل ها رسید و در واقع مدل سازی انجام خواهد شد که تاثیر آن را ارائه می کند و می توان برای اصلاح آن اقدام کرد.

فناوری رادار باند پی که در این ماهواره قرار دارد می‌تواند از میان پوشش ابرها نیز داده های خود را به دست آورد. همچنین از میان پوشش جنگلی می تواند زیست توده واقعی را به طور دقیق تخمین بزند. احتمالا این فضاپیما تا پایان سال ۲۰۲۳ برای آغاز این ماموریت آماده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال