عملکرد ضعیف سامسونگ در سال 2015

بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسیده از کره‌ی جنوبی، به نظر می‌رسد سامسونگ در سال 2015 نتوانسته با اپل رقابت کند و زمین بازی را به این کمپانی واگذار کرده است. آمار‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که اپل در سال 2015 با افزایش رشد فروش 19 درصدی گوشی‌های هوشمند رو به رو بوده است. این […]

بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسیده از کره‌ی جنوبی، به نظر می‌رسد سامسونگ در سال 2015 نتوانسته با اپل رقابت کند و زمین بازی را به این کمپانی واگذار کرده است. آمار‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که اپل در سال 2015 با افزایش رشد فروش 19 درصدی گوشی‌های هوشمند رو به رو بوده است. این در حالیست که سامسونگ تعداد یکسانی از گوشی‌های خود را در سال 2015 نسبت به سال 2014 به فروش رسانده و شاهد افزایش صفر درصدی بوده است.

جدیدترین پیش بینی‌‌های انجام شده نشان می‌دهد که سامسونگ تا پایان سال میلادی 318 میلیون گوشی هوشمند را به فروش می‌رساند. این آمار در مقایسه با رشد سامسونگ در سال‌های گذشته بسیار ناچیز می‌باشد. سامسونگ در سال 2012 با افزایش فروش 131 درصدی رو به رو شد. سپس در سال 2013 این آمار به 44 درصد کاهش یافت و نهایتا در سال 2014 نیز به آماری بسیار ضعیف دست یافت. حال در سال 2015 نیز سامسونگ نتوانسته خود را بالا بکشد و شاهد رشد آمار فروش خود نبوده است.

آمارهای منتشر شده در حالی به دست آمده که سامسونگ در سال 2015 تغییراتی بزرگ را در طراحی گوشی‌های خود به وجود آورد. این کمپانی کره‌ای بدنه‌ی پلاستیکی پرچمداران قبلی خود را کنار گذاشت و با معرفی گلکسی اس 6، اس 6 اج، اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 بدنه‌ی فلزی را برای اولین بار در پرچمداران خود استفاده کرد. علاوه بر این، سامسونگ از چیپست‌های ساخته شده توسط خود شرکت استفاده کرد و به اولین کمپانی تبدیل شد که نمایشگر‌های خمیده را در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند.

با توجه به حضور گسترده شرکت‌های چینی در عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند و افزایش محبوبیت آیفون‌های اپل، به نظر می‌آید که سامسونگ همچنان کار سختی را در فروش گوشی‌های گران قیمت خود خواهد داشت. از طرفی دیگر کاربران نیز برای خرید گوشی دیگر همانند گذشته مبلغ‌های زیادی را صرف خرید گوشی نمی‌کنند.

سامسونگ نسبتا عملکرد ضعیفی را در سال 2015 از خود به نمایش گذاشت. از جهت دیگر اپل با معرفی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس در آستانه‌ی زدن رکورد پیش فروش آیفون 6 می‌باشد.

به نظر شما آیا سامسونگ با توجه به گوشی‌های جدید معرفی شده می‌تواند بار دیگر با اپل  رقابتی سنگین داشته باشد ؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال