درخواست آژانس فضایی اروپا از مردم برای تفسیر تصاویر مربوط به دنباله دار 67P

آژانس فضایی اروپا فضاپیمای روزتا را بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به دور دنباله دار 67P ارسال کرده بود. هدف از ارسال این فضاپیما نیز جمع آوری اطلاعات در مورد ساختار و جنس سنگ این دنباله دار بوده است. فضاپیمای روزتا نیز تاکنون تصاویر زیادی از این دنباله دار در فاصله‌ی صدها میلیون مایلی […]

آژانس فضایی اروپا فضاپیمای روزتا را بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به دور دنباله دار 67P ارسال کرده بود. هدف از ارسال این فضاپیما نیز جمع آوری اطلاعات در مورد ساختار و جنس سنگ این دنباله دار بوده است. فضاپیمای روزتا نیز تاکنون تصاویر زیادی از این دنباله دار در فاصله‌ی صدها میلیون مایلی از زمین ثبت کرد. اکنون این آژانس فضایی از مردم درخواست کرده است تا با بررسی این تصاویر تفاوت میان آنها را کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دنباله دار 67P/Churyumov-Gerasimenko شامل یک مدار بیضوی است و اولین بار در سال ۱۹۶۹ مشاهده شد. مطالعه روی این دنباله دار توسط فضاپیمای روزتا نیز از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. این فضاپیما برای اولین بار به عنوان فضاپیمایی که این دنباله دار را ملاقات کرد تصاویر واضحی از صخره های یخی آن ثبت کرده است.

ساندرو کروک اخترفیزیکدان موسسه ماکس پلانک آلمان در مورد این تصاویر ثبت شده میگوید: پیچیدگی این تصاویر بسیار زیاد است و بهتر است به جای الگو های هوش مصنوعی از چشم انسان برای کشف تفاوت ها استفاده کرد. به همین دلیل این موسسه از مردم خواسته تا با کمک ابزاری به نام Rosetta Zoo تصاویر این دنباله دار را کنار هم گذاشته و تفاوت های آن را بیان کنند. برونو مرین رئیس مرکز داده‌های علمی ESAC می‌گوید: این کار توسط مردم روی داده ها به این آژانس کمک خواهد کرد تا علاوه بر دریافت اطلاعات بیشتر و دقیقتر فعالیت این دنباله دار را بهتر پیگیری کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال