آژانس فضایی اروپا به دنبال استفاده از فلزات روی ماه برای چاپ سه بعدی

آژانس فضایی اروپا قصد دارد با استفاده از ضایعات فلزات روی ماه چاپ سه بعدی را در در سطح ماه آزمایش کند. قرار است آزمایشهای مربوط به این چاپ سه بعدی با کمک و همکاری سه شرکت دیگر در محیطی با جاذبه‌های بسیار کم انجام گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان‌های […]

آژانس فضایی اروپا قصد دارد با استفاده از ضایعات فلزات روی ماه چاپ سه بعدی را در در سطح ماه آزمایش کند. قرار است آزمایشهای مربوط به این چاپ سه بعدی با کمک و همکاری سه شرکت دیگر در محیطی با جاذبه‌های بسیار کم انجام گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان‌های فضایی قصد دارند در یک پروژه مشترک چاپ سه بعدی را در سطح ماه توسعه دهند. آژانس فضایی اروپا با کمک شرکت اینکوس، OHB System AG و Lithoz GmbH در یک پروژه جدید خود را برای توسعه و آزمایش چاپ سه بعدی در شرایط ماه آماده می کنند.

قرار است در این پروژه از قطعات یدکی روی ماه استفاده شود. بدون اینکه تجهیزاتی از زمین به آنجا ارسال شود. برای تولید مواد جدید تنها از پودر فلزات ضایعاتی بازیافت شده از سطح ماه استفاده خواهد شد.

شرکت Incus در فرآیندی جدید از روش ساخت فلز مبتنی بر لیتوگرافی استفاده خواهد کرد. در این روش که نوعی چاپ سه بعدی محسوب میشود از اصل پلیمریزاسیون نوری استفاده می کند. استفاده از این روش به دلیل شرایط خاص این پروژه پایدارتر خواهد بود.

شرکت های مورد نظر معتقدند تکنیک های مربوط به لیتوگرافی به صورت توسعه یافته می تواند با کمک چاپ سه بعدی فلزات و سرامیک با دقت بالا از عملکرد بهتری برخوردار باشد. این آزمایش در زمین با موفقیت انجام شده بود. این پروژه به طول ۱۸ ماه و با هدف ارزیابی امکان استفاده از ضایعات موجود در سطح ماه و تولید یک محصول باکیفیت انجام خواهد گرفت. همچنین این فرآیند از نوع سازگار با محیط زیست و بدون زباله خواهد بود. این شرکت ها معتقدند در صورت موفقیت در آینده می توان بدون وابستگی به زمین کلیه ماموریت ها همانند ساخت زیستگاه های قمری تا آزمایش های تحقیقاتی را روی سطح ماه انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال