شواهدی که وجود یک دریاچه باستانی در مریخ را نشان می دهد

مدارگرد تیان ون ۱ و مریخ نورد ژورانگ چین شواهدی را جمع آوری کرده اند که احتمالا به یک اقیانوس باستانی در سیاره سرخ مربوط است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان ملی فضایی چین توانست با کمک مدارگرد خود نشانه های از آب را در سیاره سرخ شناسایی کند. این نشانه […]

مدارگرد تیان ون ۱ و مریخ نورد ژورانگ چین شواهدی را جمع آوری کرده اند که احتمالا به یک اقیانوس باستانی در سیاره سرخ مربوط است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان ملی فضایی چین توانست با کمک مدارگرد خود نشانه های از آب را در سیاره سرخ شناسایی کند. این نشانه ها می گوید سیاره خشک مریخ پیش از این دارای گذشته ای سرسبز و پر آب بود.

طبق گزارش منتشر شده توسط کانال خبری CGTN چین مریخ نورد ژوانگ و مدارگرد تیان ون تصاویری از یک دشت وسیع را ثبت کرده اند

که داده های آن از وجود مواد معدنی در این منطقه حکایت دارد. این موضوع نشان می دهد زمانی در این دشت آب وجود داشته است. دانشمندان سازمان فضایی چین مدعی شدند در لایه های سطح مریخ به نام duricrust توانسته اند مواد معدنی هیدراته کشف کنند. این ماده نشان دهنده وجود قابل توجه آب مایع در یک میلیارد سال گذشته روی این سیاره می باشد. این لایه معدنی سخت در اثر تبخیر آب های زیرزمینی روی خاک ایجاد می شود.

به گفته این دانشمندان از دیگر بررسی های انجام گرفته می توان به قدرت ثمربخشی بالا و پارامترهای اصطکاک کم خاک مریخ اشاره کرد که ناشی از فرسایش ناشی از باد و آب یا هردو است. در حال حاضر دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال بررسی وجود آب روی سطح مریخ هستند و ماموریت های بسیاری نیز با این هدف انجام گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال