نشستن طولانی در طول روز خطر مرگ زودرس و بیماری قلبی را تا ۱۳ درصد افزایش میدهد

یک مطالعه بین المللی نشان می‌دهد افرادی که در طول روز حدود ۶ تا ۸ ساعت می نشینند ۱۲ تا ۱۳ درصد نیز بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. در صورت افزایش میزان نشستن طولانی مدت این خطر ممکن است تا به رقم ۲۰ درصد نیز برسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

یک مطالعه بین المللی نشان می‌دهد افرادی که در طول روز حدود ۶ تا ۸ ساعت می نشینند ۱۲ تا ۱۳ درصد نیز بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. در صورت افزایش میزان نشستن طولانی مدت این خطر ممکن است تا به رقم ۲۰ درصد نیز برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر روی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۲۱ کشور مختلف نشان داد افرادی که روزانه ۶ تا ۸ ساعت در یکجا نشسته اند بیشتر از بقیه در معرض خطر مرگ زودرس و یا بیماری‌های قلبی قرار دارند. در این مطالعه افراد تحت بررسی حدود ۱۱ سال زیر نظر گرفته شدند. این محققان دریافتند ارتباط مستقیمی بین نشستن طولانی مدت و افزایش خطر مرگ زودرس وجود دارد.

 البته مشکل نشستن برای زمان طولانی در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط رو به پایین بیشتر است. به دلیل اینکه افراد ساکن در این کشورها برای کسب درامد ساعات طولانی تری را کار می کنند. گروه تحقیقاتی مورد نظر با ترکیب داده های بدست آمده از نشستن و عدم تحرک متوجه شد حدود ۸.۸ درصد از مرگ و میرها در جهان به این عامل بستگی دارد. این در حالی است که سهم مرگ و میر ناشی از کشیدن سیگار حدود ۱۰.۶ درصد است.

 اسکات لیر استاد علوم بهداشت دانشگاه سیمون فریزر در کانادا و وی لی از آکادمی علوم پزشکی پکن در چین وظیفه رهبری این مطالعه جدید را بر عهده داشتند. لیر در مورد این مطالعه گفته است:: این مطالعه می گوید تا جایی که نیاز است زمان نشستن را کوتاه کنیم در صورتی که به دلیل شغل خاص نیاز به نشستن طولانی مدت روی صندلی است به طور مرتب ورزش کنید. پس از هر چند ساعت نشستن باید بلند شد و ورزش کرد و سپس به کار ادامه داد تا خطرات را کاهش دهیم. به گفته لیر در صورتی که نیم ساعت نشستن با ورزش در افرادی که روزانه ۴ ساعت می نشینند جایگزین شود میتواند این خطر را تا 2 درصد کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال