تمدید ماموریت فضانوردان استارلاینر در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش ناسا، فضانوردان بوچ ویل‌مور و سانی ویلیامز که با کپسول استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) سفر کرده بودند، مدت زمان اقامت خود در این آزمایشگاه فضایی را به طور قابل توجهی افزایش خواهند داد. این دو فضانورد به جای بازگشت برنامه‌ریزی شده در اوایل سال جاری، تا فوریه ۲۰۲۵ در ایستگاه فضایی […]

به گزارش ناسا، فضانوردان بوچ ویل‌مور و سانی ویلیامز که با کپسول استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) سفر کرده بودند، مدت زمان اقامت خود در این آزمایشگاه فضایی را به طور قابل توجهی افزایش خواهند داد. این دو فضانورد به جای بازگشت برنامه‌ریزی شده در اوایل سال جاری، تا فوریه ۲۰۲۵ در ایستگاه فضایی باقی خواهند ماند.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، تمدید این ماموریت در پی بروز مشکل فنی در سیستم پیشران کپسول استارلاینر در هنگام اتصال به ایستگاه فضایی صورت گرفته است. با توجه به اهمیت ایمنی فضانوردان، ناسا تصمیم گرفت تا از بازگرداندن آن‌ها با همان کپسول خودداری کرده و آن‌ها را با یک ماموریت دیگر به زمین بازگرداند. ویل‌مور و ویلیامز به همراه دو فضانورد دیگر از ماموریت Crew-9 با کپسول دراگون اسپیس‌ایکس به زمین باز خواهند گشت. این در حالی است که کپسول استارلاینر به صورت خالی به زمین باز خواهد گشت تا مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد.

ناسا با توجه به افزایش مدت زمان اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی، مطالعات پزشکی گسترده‌ای را برای بررسی تأثیرات طولانی‌مدت سفرهای فضایی بر بدن انسان انجام می‌دهد. این مطالعات به دانشمندان کمک می‌کند تا راهکارهایی برای حفظ سلامت فضانوردان در ماموریت‌های طولانی‌مدت پیدا کنند.

ماموریت‌های طولانی‌مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی نقش مهمی در پیشبرد تحقیقات فضایی و آمادگی برای ماموریت‌های آینده به ماه و مریخ دارند. با افزایش مدت زمان اقامت فضانوردان در فضا، دانشمندان می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد تأثیرات محیط فضایی بر بدن انسان جمع‌آوری کنند و فناوری‌های لازم برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌تر را توسعه دهند.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.