فیس‎بوک بالاخره رمزنگاری سرتاسری را به سرویس مسنجر خود اضافه کرد

از فروردین ماه، اپلیکیشن پیام‎رسانی واتس‎اپ که برای شرکت فیس‎بوک است به صورت پیش‎فرض قابلیت رمزنگاری سرتاسری (یا دو طرفه) را فعال شده داشته است، و اردیبهشت ماه بود که مشخص شد این شبکه‎ی اجتماعی قصد محک زدن قابلیت مشابهی را برای سرویس مسنجر خود دارد. به شکل مشابه، ولی همانند با آن، مشخص شده […]

از فروردین ماه، اپلیکیشن پیام‎رسانی واتس‎اپ که برای شرکت فیس‎بوک است به صورت پیش‎فرض قابلیت رمزنگاری سرتاسری (یا دو طرفه) را فعال شده داشته است، و اردیبهشت ماه بود که مشخص شد این شبکه‎ی اجتماعی قصد محک زدن قابلیت مشابهی را برای سرویس مسنجر خود دارد. به شکل مشابه، ولی همانند با آن، مشخص شده که این تست در نهایت صورت گرفته است. رمزنگاری سرتاسری در مسنجر فیس‎‌بوک یک گزینه‎ی اختیاری است و به صورت پیش‎فرض فعال نیست. متاسفانه این امر بدون شک در بین جوامع امنیتی ناامیدی و علائمی از تعجب را به وجود می آورد.

با این‎حال، هنوز فیس‎بوک در حال محک زدن این قابلیت به شکل جدی است، و گفته است که در ابتدا به صورت “محدود”، و تنها برای بعضی از کاربران، اجرا و بعدا به صورت گسترده‎تر ارائه می‎شود. اگر شما جزو آن‎ دسته‎ از افرادی هستید که این قابلیت در اختیار شما قرار گرفته، شاید دوست داشته باشید نظر خود را برای فیس‎بوک ارسال کنید.

facebook

نظیر واتس‎اپ، اجرای قابلیت رمزنگاری سرتاسری در این مسنجر از پروتکل سیگنالی بهره می‎برد که توسط شرکت Whisper Systems توسعه داده شده است. به منظور داشتن یک چت رمزنگاری شده به صورت سرتاسری با یک فرد دیگر، شما باید با آن شخص گفتگو را در قالب چیزی به اسم ” Secret Conversation”شروع کنید، که در تصویر زیر نشان داده شده است. البته فراموش نکنید که تنها چیزهایی که در این گفتگو مطرح می‎شود شامل این نوع رمزنگاری می‎شوند. برای این نوع گفتگوها، شما هم‎چنین می‎توانید یک تایمر را تنظیم کنید که بعد از زمان مشخصی پس از ارسال پیام، پیام شما محو شود. از محتویاتی نظیر ویدئوها و فایل‎های GIF در این Secret Conversation پشتیبانی نمی‎شود.

در پایان باید تاکید داشت رمزنگاری سرتاسری به این معنا است که در هنگام برقراری ارتباط شما، کسی نمی‎تواند در آن مداخله و از محتوای آن باخبر شود، این قضیه در مورد حتی خود فیس‎بوک هم صدق پیدا می‎کند. همه چیز به صورت خصوصی، بین شما و شخصی که با آن دارید صحبت می‎کنید، است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال