فیس‌بوک ابزاری را برای کمک به کاربرانی که قصد خودکشی دارند، عرضه کرد

دو ماه قبل دختری 14 ساله از میامی خودکشی کرد. شاید در فکر ارتباط آن با دنیای فناوری باشید مخصوصا این‎که خودکشی امری نادر نیست، چیزی که باعث خبرساز شدن این اتفاق شد این بود که این دختر به صورت زنده خودکشی خود را پخش کرد و هیچ‎کس به نظر نتوانست به موقع به کمک […]

دو ماه قبل دختری 14 ساله از میامی خودکشی کرد. شاید در فکر ارتباط آن با دنیای فناوری باشید مخصوصا این‎که خودکشی امری نادر نیست، چیزی که باعث خبرساز شدن این اتفاق شد این بود که این دختر به صورت زنده خودکشی خود را پخش کرد و هیچ‎کس به نظر نتوانست به موقع به کمک او برسد.

به همین دلیل شرکت فیس‎بوک اخیرا اعلام کرده است که قصد ساخت ابزارهای جدیدی دارد که به کمک آن‎ها کاربرانی که ممکن است احساس خودکشی داشته باشند را شناسایی و به آن‎ها کمک کند، گرچه این شرکت ادعا می‎کند که این ابزار قبل از این اتفاق به کار گرفته شده بوده است. عملکرد این ابزار با استفاده از یک الگوریتم شناخت الگو است که سعی می‎کند تشخیص دهد آیا پست یک فرد نشان از تلاش او برای انجام خودکشی دارد یا خیر. این سیستم سپس به بررسی پست‎های قبلی که علامت‎گذاری شده است می‎پردازد و هم‎چنین به دنبال نظراتی می‎گردد که کاربران دیگر ممکن است در آ‎ن‎ها سوالی مانند “آیا حالت خوب است؟” را پرسیده باشند یا گفته باشند “من نگرانت هستم”.

دکتر جان دراپر رییس سازمان ملی پیشگیری از خودکشی آمریکا در گفتگو با بی‎بی‎سی می‎گوید که فیس‎بوک می‎تواند بعد از شناسایی این افراد حتی فراتر عمل کرده و با افرادی که می‎توانند به شخص کمک کنند تماس برقرار کند. او می‎گوید “این چیزی است که ما در حال صحبت در مورد آن با فیس‎‌بوک بوده‎ایم. هرچه ما بیشتر بتوانیم شبکه‎ی حمایت از افراد دارای مشکل را برای کمک به آن‎ها گسترده‎تر کنیم، احتمال کمک‎رسانی به آن‎ها را بیشتر افزایش داده‎ایم. موضوع این است که چطور این کار را انجام دهیم که به حریم خصوصی فرد تجاوز نشود و توهین‎آمیز نباشد. من می‎توانم بگویم چیزی که آن‎ها در حال حاضر ارائه می‎دهند یک گام به جلوی بزرگ است.”

کاربران فیس‎بوک می‎توانند برای نشان دادن نگرانی خود ویدئوهایی را که به صورت زنده در آن افراد تمایل به خودکشی را نشان می‎دهند علامت‎گذاری کنند و فیس‎بوک به کاربر مورد نظر توصیه‎هایی در رابطه با نحوه‎ی دریافت کمک به نشان خواهد داد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال