[ویدئو] اجرای ویندوز 7 بر روی گوشی‌هوشمند ASUS ZenFone 2

مدت زمان زیادی از عرضه‌ی پرچم‌دار جدید کمپانی بزرک ایسوس نمی‌گذرد و قدرتمندترین محصول این شرکت، گوشی ZenFone 2 برای اولین بار با 4 گیگابایت حافظه‌ی رم وارد بازار شد. این گوشی بر خلاف بسیاری از محصولات بازار که به چیپ‌های مدیاتک و کوآلکام مجهز شده‌اند، از چیپ‌های جدید 4-هسته‌ای سری Intel Atom استفاده کرده است. […]

مدت زمان زیادی از عرضه‌ی پرچم‌دار جدید کمپانی بزرک ایسوس نمی‌گذرد و قدرتمندترین محصول این شرکت، گوشی ZenFone 2 برای اولین بار با 4 گیگابایت حافظه‌ی رم وارد بازار شد. این گوشی بر خلاف بسیاری از محصولات بازار که به چیپ‌های مدیاتک و کوآلکام مجهز شده‌اند، از چیپ‌های جدید 4-هسته‌ای سری Intel Atom استفاده کرده است. با توجه به این موضوع، یکی از کاربران انجمن XDA-Developers با نام ycavan، موفق شده تا ویندوز 7 را بر روی این گوشی‌هوشمند نصب نماید! اما این موضوع چگونه محقق شده است؟

از آنجایی که قدرت پردازنده این چیپ بسیار بالاست، به همین دلیل شاهد هیچ افت سرعتی نیستیم و می‌بینیم که این گوشی به راحتی می‌تواند ویندوز 7 را اجرا کند. از طرفی، این موضوع می‌تواند ما را مطمئن سازد که این گوشی قادر به اجرای ویندوز 8 و 8.1 و حتی ویندوز 10 نیز خواهد بود. این در حالیست که ما شاهد اجرای نسخه‌ی کامل و اصلی این سیستم‌عامل هستیم، نسخه‌ای که بر روی سیستم‌های شخصی نصب می‌شود و قابلیت‌های بی‌شماری دارد.

اما دلیل توانایی اجرای نسخه‌ی کامل این ویندوز، عدم استفاده از معماری ARM در چیپ Intel Atom می‌باشد، و این در حالیست که سایر گوشی‌های اندرویدی، تماما از چیپ‌هایی بر پایه‌ی معماری ARM استفاده می‌کنند. نصب کردن ویندوز بر روی این گوشی نیز کار عجیبی نیست. ycavan سعی کرده تا به با روت کردن گوشی، به فایل‌های سیستمی دسترسی پیدا کرده و از آن طریق کرنل مخصوص به ویندوز 7 را نصب نماید. همچنین این امکان وجود دارد که این کرنل جدید در کارت حافظه و یا در حافظه‌ی داخلی نصب شود.

تنها دو موضوع باقی می‌ماند که باید به آنها توجه کرد. مورد اول، عدم پشتیبانی این گوشی از Direct3D می‌باشد که البته شاید در آینده شاهد اضافه شده آن به این گوشی‌هوشمند باشیم. و همچنین باتری و میزان مصرف این سیستم‌عامل. از آنجایی که ویندوز 7 به کمک یک شبیه‌ساز مجازی بر روی این گوشی‌هوشمند اجرا شده، باتری بسیاری را مصرف می‌کند. البته شاید این موضوع چندان مهم نباشد چون قرار نیست که ویندوز 7 بر روی این گوشی و یا گوشی‌های اندرویدی دیگر اجرا گردد. اما این ویدئو می‌تواند میزان انعطاف‌پذیری سیستم‌عامل Windows و همچنین این گوشی‌هوشمند را نشان دهد. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده نمایید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/6J1UK[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال