برای نخستین بار خون آزمایشگاهی به بدن انسان تزریق شد

برای نخستین بار سلول های خون پرورش یافته در آزمایشگاه به بدن انسان تزریق شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سلول های خونی بنیادی پرورش یافته در آزمایشگاه می تواند برای افراد دارای مشکلات کم‌خونی موثر باشد. در حال حاضر تقاضا برای فرآورده‌های خونی بسیار بیشتر خون های دریافتی است. اما می […]

برای نخستین بار سلول های خون پرورش یافته در آزمایشگاه به بدن انسان تزریق شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سلول های خونی بنیادی پرورش یافته در آزمایشگاه می تواند برای افراد دارای مشکلات کم‌خونی موثر باشد. در حال حاضر تقاضا برای فرآورده‌های خونی بسیار بیشتر خون های دریافتی است. اما می توان گلبول های قرمز را در مقیاس زیاد و در گروه خونی مورد نظر در آزمایشگاه تولید کرد. دانشمندان مدت هاست تلاش دارند تا این جایگزین جذاب را مورد استفاده قرار دهند.

محققان دانشگاه پرینستون روشی را برای ایجاد سلول های بنیادی خون ارائه کردند. این محققان سلول ها را در محلول مغذی قرار دادند و با ترکیب آنها سعی کردند تا آنها را تکثیر کنند. این سلول ها به سلول های بالغ تبدیل شدند و سپس تصفیه و ذخیره می شوند تا برای استفاده آماده شوند.

آزمایش بالینی این روش به نام RESTORE نیز با هدف ایمنی تزریق سلول ها و مدت زمان ماندگاری آنها انجام گرفت. به گفته محققان این سلول های خون باید تا ۱۲۰ روز دوام داشته باشند.

با توسعه سلول های پرورش یافته در آزمایشگاه می توان از مزایای آن نسبت به خون استاندارد بهره برد. به عنوان مثال طول عمر بیشتر سلول ها در این نوع خون می تواند به افرادی که به تزریق منظم نیاز دارند کمک کند تا فواصل تزریق را بیشتر کنند. همچنین دیگر نیاز به تطبیق گروههای خونی نخواهد بود و در آینده مشکل کمبود خون نیز برطرف خواهد شد. البته این روش هنوز به کارهای بیشتری برای انجام دادن نیاز دارد تا به مرحله تولید منظم خون در آزمایشگاه برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال