برای نخستین بار دمای قطب جنوب ماه توسط کاوشگر هند اندازه‌گیری شد

پست جدید سازمان تحقیقات فضایی هند که در مورد ماموریت چانداریان ۳ منتشر شده است نشان می‌دهد این ماه نورد توانسته است با کمک ابزارهای خود دمای قطب جنوب ماه را به درستی اندازه‌گیری کند. این موضوع نشان دهنده کارکرد درست ابزارها است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چانداریان ۳ با موفقیت […]

پست جدید سازمان تحقیقات فضایی هند که در مورد ماموریت چانداریان ۳ منتشر شده است نشان می‌دهد این ماه نورد توانسته است با کمک ابزارهای خود دمای قطب جنوب ماه را به درستی اندازه‌گیری کند. این موضوع نشان دهنده کارکرد درست ابزارها است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چانداریان ۳ با موفقیت توانست یک گام موفقیت آمیز را در تاریخ فضایی ایجاد کند. اکنون هند علاوه بر اینکه به اولین کشور در فرود آوردن یک ماهنورد روی قطب جنوب ماه تبدیل شده است، به عنوان چهارمین کشوری شناخته می‌شود که توانسته آثاری از خود روی قمر ما به جا بگذارد. در این ماموریت ماهنوردی به نام پراگیان عملیات کاوش در سطح دهانه را با کمک ابزارهایی مانند دوربین‌های یکپارچه و مهار آنها برای ارسال ویدیو و تکمیل اهداف تحقیقاتی انجام می دهد. این ماموریت برای ۱۴ روز و اقامت دو هفته این ماهنورد برنامه‌ریزی شده است.

ویدیویی که سازمان تحقیقات فضایی هند از پراگیان منتشر کرده نشان می‌دهد این ماهنورد در حال پرسه زدن در اطراف نقطه فرود بوده که آن را شیو شاکتی نامگذاری کرده‌اند. همچنین در این ویدیو کاوشگر در انتهای مسیر ایجاد شده توسط فرودگر ویکرام دیده می‌شود که آثاری از خود روی خاک ماه ایجاد کرده است. همچنین سازمان فضایی هند فهرستی از برنامه‌ریزی خود برای ماموریت منتشر کرده که نشان می‌دهد چانداریان ۳ پس از فرود ایمن در حال پشت سر گذاشتن اهداف این ماموریت است.