پتنت جدید فورد امکان تبدیل یکی از چرخ‌های خودرو به وسیله‌ای تک‌چرخ را میسر می‌کند

تنها تصور کنید که در مرکز شهر هستید و نمی‌خواهید پول زیادی برای داشتن یکی از پارکینگ‌ها را پرداخت کنید. در این مواقع شاید پارک کردن خودرو در مکانی خلوت و نزدیک به محل کارتان، امری عاقلانه باشد. اما ممکن در این روزهای شلوغ، جیی برای پارک خودروی شما در نزدیکی شرکت وجود نداشته باشد […]

تنها تصور کنید که در مرکز شهر هستید و نمی‌خواهید پول زیادی برای داشتن یکی از پارکینگ‌ها را پرداخت کنید. در این مواقع شاید پارک کردن خودرو در مکانی خلوت و نزدیک به محل کارتان، امری عاقلانه باشد. اما ممکن در این روزهای شلوغ، جیی برای پارک خودروی شما در نزدیکی شرکت وجود نداشته باشد و شما بخواهید خودروی خود را با فاصله‌ای نسبتا زیادی از محل کارتان قرار دهید. در این حالت شما مطمئن هستید که نمی‌توانید به موقع به محل کار خود برسید. آیا واقعا برای حل کردن این مشکل وجود دارد؟

در این مورد باید بگوییم شرکت فورد پتنتی جدید را ثبت نموده که شاید شما را متعجب نماید. مهندسین این شرکت قصد دارند یکی از چرخ‌های خودروی شما را به صورت یک “چرخ الکتریکی” در اختیار شما قرار دهند. در این حالت شما می‌توانید یکی از چرخ‌های خودروتان را جدا نموده و از آن به عنوان یک چرخ الکتریکی استفاده نمایید. البته چیزی که ما در این پتنت مشاهده می‌کنیم، نیاز به یک صندلی نشمین و فرمان به همراه یک موتور جداگانه نیز دارد که تمامی آنها در صندوق خودرو قرار می‌گیرند و کاربران در صورت نیاز می‌توانند با سر هم نمودن آنها، به کمک یکی از چرخ‌های خودرو خود، یک موتور سیکلت تک‌چرخ داشته باشند!

Ford patents electric unicycle that uses your car’s tire 2

هر چند جدا نمودن یکی از چرخ‌های خودرو، کار آسانی نبوده و شکی نیست که برای انجام آن ما نیاز به وسایل جانبی نیز داریم تا بتوانیم به سرعت این کار را انجام دهیم. هنوز مشخص نیست که مهندسین فورد چه روشی را برای جدا کردن یکی از چرخ‌ها و استفاده از آن را در ذهن دارند، اما شکی نیست که کار نهایی آنها، نیازی به استفاده خالی از دستان نخواهد داشت.

مهندسین فورد اشاره داشته‌اند که این طرح می‌تواند از جهتی با سیستم تعلیق خودرو نیز در تداخل باشد و از طرف دیگر نیز می‌تواند ایمنی خودرو را در سرقت افزایش داده و امکان دزدیده‌شدن را تا حد امکان کاهش دهند.

این حقیقت نیز وجود دارد که در دنیای امروزی شاید استفاده از یک وسیله‌ی تک‌چرخ تا این اندازه نیاز نباشد. جدا کردن یکی از چرخ‌های خودرو شاید برای بسیاری از افراد کار جالبی نباشد چرا که علاوه بر سخت بودن آن، می‌تواند حتی باعث نامرتب‌شدن سر و وضع شما نیز گردد.

این احتمال نیز وجود دارد که فورد هرگز نخواهد چنین طرحی را عملی کند و شاید این پتنت را به منظور انجام کار دیگری به ثبت رسانده باشد. در هر صورت، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد و حتی شاید در آینده، ما شاهد وجود چنین وسایلی در خیابان‌ها نیز باشیم!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال