[ویدیو] با تکنولوژی جدید چراغ‌ ماشین‌های کمپانی فورد آشنا شوید

کمپانی فورد به تکنولوژی جدیدی دست یافته تا شما را از خطرات مختلفی در جاده آگاه کند. این کمپانی با استفاده از چراغ‌های جدید به شما وجود عابر پیاده، مانع یا حیوان موجود در جاده را اخطار می‌دهد. این سیستم که توسط دوربین‌های مادون قرمز کار می‌کند، هنگام وجود عابر پیاده یا هر نوع موانع دیگری، […]

کمپانی فورد به تکنولوژی جدیدی دست یافته تا شما را از خطرات مختلفی در جاده آگاه کند. این کمپانی با استفاده از چراغ‌های جدید به شما وجود عابر پیاده، مانع یا حیوان موجود در جاده را اخطار می‌دهد. این سیستم که توسط دوربین‌های مادون قرمز کار می‌کند، هنگام وجود عابر پیاده یا هر نوع موانع دیگری، چراغ‌های ماشین را طوری تنظیم می‌کند تا شما به راحتی بتوانید موانع جلوی خود را ببینید و دچار مشکل در بینایی نشوید. از طرفی دیگر، این سیستم هنگام رسیدن به پیچ‌های تند و تقاطع‌ها، چراغ‌ها را برای افزایش میدان دید شما پهن‌تر می‌کند تا شما مشکلی در این زمینه نیز نداشته باشید.

سیستمی که برای تشخیص موانع و عابر پیاده تعبیه شده است نور نقطه‌ای یا همان Spot Lighting نام گرفته است. کمپانی فورد اعلام کرده که فعلا در حال کار کردن بر روی این سیستم می‌باشد و به این زودی‌ها قصد ارائه‌ی آن را ندارد. صفحه نمایشی که در ماشین تعبیه شده علاوه بر چراغ‌های هوشمند جلو، به شما این امکان را می‌دهد تا دید بیشتری را بر روی عابران پیاده داشته باشید بدین صورت که هنگام مواجه با عابر پیاده بر اساس خطری که شما را تهدید می‌کند، این عابر با رنگ زرد یا قرمز بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. از طرفی دیگر چراغ مخصوص تعبیه شده در جلو ماشین نیز با توجه به جهت حرکت عابر پیاده، آن را دنبال کرده و دید شما را باز‌تر می‌کند.

یکی دیگر از تکنولوژی‌ها به کار رفته در این چراغ، قابلیت تشخیص تابلو‌های رانندگی، خط‌های موجود در جاده و پیچ‌های تند می‌باشد. بنابراین، چراغ خودرو هنگام مواجه با پیچ‌های تند به طوری تنظیم می‌شود که شما حداکثر میدان دید را داشته باشید. البته برای این تکنولوژی نیز در آینه‌ی جلوی ماشین دوربین مخصوصی کار گذاشته شده است.

[ویدیو] با تکنولوژی جدید چراغ‌ ماشین‌های کمپانی فورد آشنا شوید

اطلاعات تمامی سیستم‌های ذکر شده در جی پی اس ماشین نیز ذخیره می‌شوند تا برای دفعات آینده که شما از همان مسیر رفت و آمد داشتید، چراغ‌های ماشین کار راحت‌تری را برای رانندگی شما در آن جاده ایجاد کنند.

[aparat]http://www.aparat.com/v/RxrTZ[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال