پیام رسان های خارجی علاقه ای به فعالیت در ایران ندارند

وزیر ارتباطات از بی‌علاقگی پیام رسان های خارجی و عدم فعالیت آنها در ایران خبر داد و گفت این موضوع باعث فیلتر شدن پیام رسان وی چت و عدم فعالیت دیگر پیام رسان های خارجی در ایران شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر ارتباطات جزئیاتی از مسدود شدن پیام رسان های […]

وزیر ارتباطات از بی‌علاقگی پیام رسان های خارجی و عدم فعالیت آنها در ایران خبر داد و گفت این موضوع باعث فیلتر شدن پیام رسان وی چت و عدم فعالیت دیگر پیام رسان های خارجی در ایران شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر ارتباطات جزئیاتی از مسدود شدن پیام رسان های خارجی در سال های اخیر منتشر کرد. جهرمی گفته است: با هدف کمک به دست اندرکاران مربوط به بخش سایبری جزئیاتی را در مورد تجربیات و مشاهدات خود منتشر می کنم.

در سال ۹۲ و پس از مسدود سازی شبکه اجتماعی ویچت در ایران مذاکره با شرکت چینی مورد توجه قرار گرفت. اما غیر از آنها گروههای دیگری نیز قبلا برای همکاری با مدیران تنسنت تماس گرفته بودند. در این میان تنسنت شرایطی را برای مذاکره تعیین کرد که از جمله آنها بررسی منع حقوقی برای همکاری با ایران به دلیل تامین بخشی از سرمایه از طریق بازار آمریکا بود. همچنین آنها به مجموعه قوانین ایران برای انجام فعالیت های اقتصادی نیاز داشتند. همچنین این شرکت اعلام کرده بود پیش از این برنامه ای برای رشد در بازار ایران نداشته و توسعه بازار آن در ایران بدون اراده آنها بوده است. به همین دلیل انسداد آن باعث کاهش کاربران آنها در ایران نشده است.

جهرمی در پایان  گفت ویچت مذاکرات و پیگیری رای همکاری را به این صورت بیان کرد: در حال حاضر امکان همکاری با ایران را نداشته و امیدواریم در آینده بتوانیم این امکان را داشته باشیم.

به نظر می رسد وزیر ارتباطات این جزئیات را در مورد طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و در راستای صحبت با نمایندگان مجلس مطرح کرده است. بدین ترتیب طبق قوانین جمهوری اسلامی شرکت ها امکان ارائه خدمات مالی روی پلتفرم خود را نداشته و نمی توانند طبق قوانین ما فعالیت کنند. همه این موارد به تحریم ها علیه ایران نیز بستگی دارد. پیش از این نیز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اشکالات موجود در طرح مجلس را در موارد مختلفی خاطرنشان کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال