افسر ارشد سابق نیروی فضایی آمریکا: تخمین‌های مربوط به زباله‌های فضایی نادرست است

یک افسر ارشد سابق فرماندهی فضایی در آمریکا مدعی شد کلیه تخمین‌های مربوط به زباله‌های فضایی در مدار زمین اشتباه بوده و به همین دلیل حل این مشکل چندان کار آسانی نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً مشکل زباله‌های فضایی به صورت برجسته مورد توجه بسیاری از آژانس‌های فضایی قرار […]

یک افسر ارشد سابق فرماندهی فضایی در آمریکا مدعی شد کلیه تخمین‌های مربوط به زباله‌های فضایی در مدار زمین اشتباه بوده و به همین دلیل حل این مشکل چندان کار آسانی نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً مشکل زباله‌های فضایی به صورت برجسته مورد توجه بسیاری از آژانس‌های فضایی قرار گرفته و شرکت‌های خصوصی این حوزه نیز تلاش دارند تا با روش‌های مختلف این مشکل را برطرف کنند. اما هنوز مشخص نیست بتوان راه حل درستی را برای حذف این زباله‌ها از مدار زمین به مرحله عملی رساند یا خیر. در حال حاضر مفاهیم متعددی در مورد مقابله با زباله‌های نگران کننده توسط آژانس‌های فضایی و شرکت‌های خصوصی ارائه شده است. اما هنوز تخمین میزان کارکرد این روش‌ها اعلام نشده است.

برای اطلاع از میزان و زباله‌های فضایی نیاز به استفاده از روش‌های بهتر و هوشیارتر است. دیوید فینکلمن، افسر ارشد سابق فرماندهی فضایی در آمریکا در این مورد گفته است: در حال حاضر در مورد تعداد و مدل سازی‌های موجود عدم قطعیت وجود دارد. بنابراین مشاهدات بیشتر نه تنها نمی‌تواند برآوردها را بهبود ببخشد بلکه امکان جداسازی قطعات و تقسیم بندی آنها نیز وجود ندارد.

فینکلمن می‌گوید اطلاع نداشتن از میزان دقیق و اندازه این زباله‌ها در مورد احتمال برخورد آنها نیز صدق می‌کند. برخوردها ممکن است به طور یکباره اتفاق بیفتند. تاکنون نیز هیچ نمونه‌ای در این مورد وجود نداشته است. در واقع می‌توان گفت هیچ کدام از برخوردهای تخمین زده اتفاق نیفتاده است. بنابراین احتمالات بیان شده نیز از مجموعه نمونه‌های بدون برخورد ارائه شده است.

فینکلمن معتقد است صاحب نظران این حوزه و کارشناسان زباله‌های فضایی پیش‌بینی‌هایی را در مورد پیامدهای آینده تخمین زده‌اند که در حالت عادی در فیزیک شناخته شده امکان وقوع آنها وجود ندارد. به گفته وی این صاحب نظران نمی‌خواهند یا قصد ندارند این عدم قطعیت را به صورت عمومی منتشر کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال