سوخت های فسیلی باعث مرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان می‌شود

آلودگی هوا در جهان به طور سالانه جان ۸ میلیون نفر را می‌گیرد. در این بین ۶۱ درصد از مرگ و میر به طور مستقیم در اثر استفاده از سوخت های فسیلی به وقوع می پیوندد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مالت اخیر در مورد آلودگی های هوا نشان می دهد سوخت […]

آلودگی هوا در جهان به طور سالانه جان ۸ میلیون نفر را می‌گیرد. در این بین ۶۱ درصد از مرگ و میر به طور مستقیم در اثر استفاده از سوخت های فسیلی به وقوع می پیوندد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مالت اخیر در مورد آلودگی های هوا نشان می دهد سوخت های فسیلی ‌و آلودگی های ناشی از مصرف آن در سال باعث مرگ ۵ میلیون انسان میشود‌. این در حالی است که آمارهای کنونی رقمی بسیار بالاتر نسبت به آمارهای قبلی را نشان می دهد.

یک تیم بین المللی از دانشمندان در مطالعه ای اعلام کردند حذف سوخت های فسیلی می تواند در افزایش سلامتی افراد نقش موثری ایفا کند. داده های منتشر شده در کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد باعث شد تا رهبران جهان زیر فشارهای زیاد تصمیمات مهمی را اخذ کنند. این تصمیمات مبنی بر حذف تدریجی سوخت های فسیلی خواهد بود. حذف تدریجی سوخت های فسیلی و جایگزینی آن با سوخت های پاک و انرژی های تجدید پذیر می تواند علاوه بر مقابله با گرمایش جهانی، جان افراد زیادی را از مرگ نجات دهد.

در مطالعه انجام گرفته مدل جدیدی برای تخمین مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ارتباط با سوخت های فسیلی توسعه داده شد. داده های مربوط به ذرات ریز و اطلاعات جمعیتی ماهواره های ناسا نشان می دهد بسیاری از مرگ و میرها در اثر شیمی اتمسفر و هوا پخش ایجاد میشود.

آلودگی هوا دلیل مرگ حدود ۸ میلیون نفر در جهان است که در آن بین ۶۱ درصد آن یعنی حدود ۵ میلیون نفر در اثر مصرف سوخت های فسیلی جان خود را از دست داده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال