سرانجام گوشی‌های هوشمند +Galaxy S6 edge و Galaxy Note 5 رونمایی شدند

سرانجام شبی که گذشت، شاهد معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند +Galaxy S6 edge و Galaxy Note 5 در مراسم Samsung Unpacked 2015 در انگلستان و آمریکا بودیم و جالب است بدانید که تمام شایعاتی که پیشتر در مورد این گوشی‌های اندرویدی منتشر شده بود، به حقیقت پیوست. حالا دیگر خبری از آن بدنه‌ی پلاستیکی که در Note […]

سرانجام شبی که گذشت، شاهد معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند +Galaxy S6 edge و Galaxy Note 5 در مراسم Samsung Unpacked 2015 در انگلستان و آمریکا بودیم و جالب است بدانید که تمام شایعاتی که پیشتر در مورد این گوشی‌های اندرویدی منتشر شده بود، به حقیقت پیوست.

حالا دیگر خبری از آن بدنه‌ی پلاستیکی که در Note 4 وجود داشت، در Galaxy Note 5 نبوده و سازندگان از فلز برای ساخت بدنه‌ی این گوشی‌ قدرتمند استفاده کرده‌اند. قسمت پشتی +Galaxy S6 edge نیز با اندازه‌ای بزرگتر از قبل، از لایه‌ای از جنس شیشه پوشانده شده و فریم آن نیز از جنس آلومینیوم می‌باشد. همچنین اندازه صفحه‌نمایش Galaxy Note 5، همانند گذشته 5.7-اینچ بوده و بزرگتر یا کوچکتر از قبل نشده است.

Galaxy Note 5 and Galaxy S6 Edge+ revealed - and they are both huge 2

اما تفاوت کجاست؟

چیزی شاید بتوان آن را مهم‌ترین تغییر در سری محصولات Galaxy Note دانست، عرضه‌ی مجدد قلم هوشمند S-Pen با طراحی متفاوت و ارگونومی بهتر برای استفاده‌ی راحت‌تر باشد چرا که حالا قسمت پشتی این قلم هوشمند، به شکلی خمیده طراحی شده تا استفاده از آن آسان‌تر از قبل باشد.

Galaxy Note 5 and Galaxy S6 Edge+ revealed - and they are both huge 3

در مورد +Galaxy S6 edge، حتما می‌دانید که این محصول، بزرگ‌شده‌ی گوشی Galaxy S6 edge، پرجم‌دار سامسونگ که ماه آوریل عرضه شد، می‌باشد و شاید هیچ تفاوتی دیگری را نتوانید میان این دو محصول بیابید.

به لطف طراحی مناسب این محصولات و همچنین هوشمند کیبورد BlackBerry، این امکان برای کاربران وجود دارد که از یک کیبورد فیزیکی برای هر چه آسان‌تر شدن عمل تایپ کردن، استفاده نمایند.

Galaxy Note 5 and Galaxy S6 Edge+ revealed - and they are both huge 4

هر دو محصول جدید سامسونگ، اندازه‌ای بزرگتر از قبل داشته و البته تقریبا با یکدیگر هم‌اندازه هستند. Galaxy Note 5 با ابعاد 153.2×76.1×7.6 میلی‌متر، 171 گرم وزن خواهد داشت، در حالی که +Galaxy S6 edge با ابعاد 154.4×75.8×6.9 میلی‌متر، تنها 153 گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش 5.7-اینچی دو این فبلت نیز سبب می‌شود تا هنگام کار کردن با آنها، مجبور باشید همیشه از دو دست خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که محصولات جدید سامسونگ برای سال جاری، سبب شده تا برخی از نوآوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی که ما هر ساله شاهد آنها در سری محصولات Galaxy Note بودیم، امسال تکرار نشود. Galaxy Note 5 نیز حالا نه باتری قابل تعویض دارد و نه درگاه کارت حافظه microSD و شاید همین موضوع، باعث شود بسیاری از کاربران به فکر تعویض گوشی خود نباشند.

دوربین فوق‌العاده و سخت‌افزار قدرتمند

ساموسنگ همچنان اصرار دارد که محصولات جدید خود را بسیار بهتر و قدرتمند از گوشی‌هایی که سال قبل عرضه نمود، بنامد. البته این موضوع کتمان‌پذیر نبوده و واقعا سخت‌افزار Galaxy Note 5 و +Galaxy S6 edge، قدرت بسیار بالاتر نسبت به گذشته دارند.

طبق ادعای سامسونگ، سنسور 16-مگاپیکسلی این گوشی‌های جدید، بهترین و پیشرفته‌ترین سنسورهایی است که تا کنون سامسونگ در محصولات خود به کار برده; البته شاید این مورد را بسیاری از کاربران ایجاد جو و فضاسازی بی‌جهت تعبیر کنند، اما اینبار واقعا همینطور است که سامسونگ اعلام کرده و باید منتظر تست‌ها و عکس‌هایی که با این گوشی‌ها گرفته می‌شود، باشیم.

Galaxy Note 5 and Galaxy S6 Edge+ revealed - and they are both huge 5

در مورد بخش سخت‌افزاری، خبری از به کارگیری چیپ Exynos 7422 نیست و سامسونگ از همان چیپ قبلی که در پرچم‌داران خود استفاده کرده بود، یعنی Exynos 7420 را در Galaxy Note 5 و +Galaxy S6 edge نیز به کار برده است. اما اینبار به جای 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، شاهد به کارگیری رم‌های 4 گیگابایتی هستیم که می‌تواند تا حد قابل توجهی، سرعت دستگاه را افزایش دهد.

در مورد حافظه‌ی داخلی، زمانی که گوشی‌های Galaxy S6 و Galaxy S6 edge در سه نوع مختلف و با حافظه‌ی 128 گیگابایتی نیز عرضه شد، بسیاری از کاربران، این نسخه را خریداری کردند و دیگر برایشان اهمیتی نداشت که گوشی‌ آنها به درگاه کارت حافظه مجهز نشده است. اما دیگر خبری از مدل 128 گیگابایتی برای Galaxy Note 5 و +Galaxy S6 edge نخواهد بود و شاید این موضوع کمی غیر قابل انتظار برای خریداران باشد. ظرفیت باتری نیز حالا از 3220 میلی‌آمپرساعت در گوشی Galaxy Note 4 به 3000 میلی‌آمپرساعت رسیده و حتی قابل تعویض هم نیست.

با این حال هنوز هم سیستم شارژ بدون سیم در این فبلت‌ها حفظ شده و هر دو این دستگاه‌ها با استانداردهای PMA و WPC سازگاری کامل دارند. و معنای این جمله، این است که کاربران قادر خواهند بود تا به کمک شارژرهای بدون سیم خود، فبلت خود را با سرعت بسیار بالایی شارژ کنند.

سیستم پرداخت Samsung Pay نیز مورد دیگری است که شاید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، سیستمی که قرار است در مقابل رقبایی همچون Apple Pay و Andorid Pay، به چالش کشیده شود. هر چند سامسونگ اعلام کرده که سیستم پرداخت آنها که به همراه NFC و MST کار می‌کند، با پایانه‌های فروش بیشتری نسبت به iPhone 6 و iPhone 6 Plus سازگاری دارد و امکان خرید از فروشگاه‌های بیشتری برای کاربران این سیستم پرداخت وجود دارد.

قیمت و زمان عرضه

اما همیشه مراسم‌های پر سر و صدایی که سامسونگ برگزار می‌کند، سوال‌های زیادی را بدون پاسخ می‌گذارد. این مورد در کنفرانس Unpacked شب گذشته نیز وجود داشت.

مدل 32 و 64 گیگابایتی از گوشی +Galaxy S6 edge قرار است به ترتیب با قیمت 814,99 دلار و 914,99 دلار و Galaxy Note 5 نیز با قیمت 739,99 دلار و 839,99 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی، در اختیار کاربران قرار گیرد. اما هنوز قیمت این گوشی برای سایر کشورها مشخص نشده و حتی شایعاتی در مورد اینکه هر دو این گوشی‌ها در برخی از کشورها عرضه نمی‌شوند، منتشر شده که می‌تواند بسیاری از افراد را نگران کند.

Galaxy Note 5 and Galaxy S6 Edge+ revealed - and they are both huge 6

21 آگوست نیز زمان عرضه‌ی گوشی‌های Galaxy Note 5 و +Galaxy S6 edge اعلام شده و به زودی در سایر کشورها نیز فروش آن آغاز خواهد شد.

اما به نظر شما سامسونگ توانسته هواداران را راضی نگاه دارد و انتظارات آنها از سری محصولات Galaxy Note را برآورده نماید؟

بروزرسانی: سرانجام وجود نسخه‌ی 128 گیگابایتی از این گوشی‌های جدید، با قرار گرفتن آنها در لیست محصولات اپراتورهای کشور آمریکا، تایید شد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال