گوشی گلکسی S8 سامسونگ واقعیت مجازی را به کاربران هدیه خواهد داد

آیا گام بعدی که گوگل در رابطه با واقعیت مجازی، به اسم Daydream، برداشته است را به یاد می‎آورید؟ گوگل پروژه‎ی مربوطه را در آخرین کنفرانس I/O خود در اردیبهشت‎ماه معرفی و اعلام کرد که گوشی‎ها و کنترلرهای سازگاری که استانداردهای Daydream را داشته‎ باشند از پائیز امسال در بازار موجود خواهند بود. یک دستگاه […]

آیا گام بعدی که گوگل در رابطه با واقعیت مجازی، به اسم Daydream، برداشته است را به یاد می‎آورید؟ گوگل پروژه‎ی مربوطه را در آخرین کنفرانس I/O خود در اردیبهشت‎ماه معرفی و اعلام کرد که گوشی‎ها و کنترلرهای سازگاری که استانداردهای Daydream را داشته‎ باشند از پائیز امسال در بازار موجود خواهند بود. یک دستگاه به منظور سازگار بودن با این فناوری نه تنها به نرم‎افزار واقعیت مجازی (VR) لازم نیاز دارد بلکه به همراه آن یک بخش سخت‎افزاری هم دیده می‎شود، به عنوان مثال یک مجموعه سنسور حتما باید حضور داشته باشند.

خنده‎دار است چون وبلاگ‎نویسان حوزه‎ی فناوری در کشور چین شایعه‎ای را راه انداخته‎اند که شرکت سامسونگ اخیرا توسعه‎ی پرچم‎دار بعدی خود یعنی گوشی گلکسی اس 8 را شروع کرده است که از آن در نمایشگاه MWC 2017 رونمایی خواهد کرد، نمایشگاهی که در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد. توسعه‎ی این گوشی تحت پروژه‎ای به اسم Project Dream خواهد بود. هما‎ن‎طور که حالا می‎شود حدس زد، فرض می‎شود که S8 یک نمایشگر با رزولوشن 4K داشته باشد و نام Dream هم ممکن است به معنای گواهینامه‎ی استاندارد واقعیت مجازی Daydream گوگل باشد، که همین امر می‎تواند استفاده از این رزولوشن را در نمایشگر این گوشی توضیح دهد.

این فرضیه زیاد با حقیقت نیز فاصله نخواهد داشت چون این دومین بار است که ما می‎شنویم گوشی S8 سامسونگ دارای یک پنل نمایشگر 4K خواهد بود، و حتی سامسونگ پنل UHD 5.5 اینچی خود را در نمایشگاه Society of Information Displays ( SID) چندی قبل به نمایش گذاشت، که در تصویر بالا شما می‎توانید آن را مشاهد کنید. در آن رویداد، این شرکت هم‎چنین از یک فناوری صفحه‎ی نمایش به اسم Bio Blue رونمایی کرد که میزان نور آبی گسیل شده از آن مشابه با پنل‎های نمایش فعلی سامسونگ نخواهد بود، یعنی رنگ‎ها کمتر متمایل به سمت طیف سرد هستند، اتهامی که همواره نسبت به نمایشگرهای AMOLED سامسونگ وجود داشته است.

مشخص نیست که سامسونگ دقیقا از Bio Blu و یا آن پنل آزمایشی 5.5 اینچی در گوشی گلکسی S8 خود استفاده خواهد کرد یا نه ولی حداقل به جهانیان نشان داده است که سخت در حال کار بر روی پنل‎های دارای رزولوشن 4K آماده برای واقعیت مجازی است، بنابراین به این شایعه‎ی شکل گرفته در رابطه با گلکسی اس 8 می‎توان کمی اعتبار دارد. سامسونگ در حوزه‎ی VR یک غریبه به شمار نمی‎رود، این شرکت دارای بسته‎ی Gear VR خود است و در رویدادهای مختلف به شکل‎های گوناگون ترفندها و فناوری‎های خود را در این حوزه به عموم نشان می‎دهد، نظیر آوردن دوربین Gear 360 VR این شرکت به فستیوال امسال Lollapalooza و مسابقات المپیک ریو. تمامی این محتواهای واقعیت مجازی و اشتیاقی که نسبت به آن به وجود آمده است را باید تا حدی برآورده ساخت و سال بعد ممکن است ورود قدرتمند سامسونگ به این حوزه با گوشی S8 باشد، یک نمایشگر 4K و یگ چیپست ساخته شده بر اساس فناوری 10 نانومتری باید برای طرفداران معمولی واقعیت مجازی کافی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال