قلم هوشمند گلکسی نوت 7 بیش از 4096 حالت فشاری مختلف را پشتیبانی میکند

قلم هوشمند اس پن سامسونگ که به نشان گوشی‌های سری گلکسی نوت این کمپانی کره‌ای تبدیل شده است، در نسخه گلکسی نوت 7 از قابلیت‌های بسیار بیشتری برخوردار است. هم اینک شرکت سامسونگ اطلاعاتی بسیار دقیق و جزئی از این قلم منتشر کرده است تا بیشتر در مورد آن بدانیم. برای گام نخست باید گفت که […]

قلم هوشمند اس پن سامسونگ که به نشان گوشی‌های سری گلکسی نوت این کمپانی کره‌ای تبدیل شده است، در نسخه گلکسی نوت 7 از قابلیت‌های بسیار بیشتری برخوردار است. هم اینک شرکت سامسونگ اطلاعاتی بسیار دقیق و جزئی از این قلم منتشر کرده است تا بیشتر در مورد آن بدانیم.

gsmarena_005

برای گام نخست باید گفت که این قلم به منظور هماهنگی بیشتر با گوشی با دریافت مجوز IP68 کاملا ضد آب است. در حقیقت با استفاده از این قلم می‌توانید به سادگی در زیر آب با گوشی گلکسی نوت 7 کار کنید. این موضوع با استفاده از فناوری رزونانس الکترومغناطیسی انجام می‌گیرد. از طرفی این موضوع از سوی نمایشگر و گوشی نیز قابل احساس خواهد بود؛ این که قلم در کدام مختصات نمایشگر گوشی قرار گرفته است و از طرفی میزان فشار بر روی نمایشگر گوشی تا چه میزانی است. البته آب یا هر مایع دیگری نمی‌تواند در این زمینه خلل و نقصی را وارد سازد. در بخش زیر می‌توانید به چگونگی انجام این فرایند کاملا پیچیده نگاهی بیندازید.

gsmarena_004

در هر صورت بهتر است بدانید که این قلم هم اینک در این نسخه به میزان 2.6 میلی‌متر نسبت به نسخه موجود بر روی گوشی نوت 5  کوتاه‌تر شده است و علاوه بر آن در مقایسه با نگارش پیشین ضخامت نوک آن نیز بسیار کمتر شده است (0.7 میلی‌متر در نوت 7 در برابر 1.6 میلی‌متر در نوت 5). شرکت سامسونگ در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که از این طریق شباهت این قلم هوشمند به قلم‌های معمولی بسیار بیشتر شده و در کنار آن کاربر می‌تواند به شکلی بسیار راحت‌تر با آن به نوشتن بپردازد.

gsmarena_003

اما در بخش نرم‌افزاری نیز گام‌های بسیار بزرگی به منظور افزایش کارکرد این قلم هوشمند برداشته شده است. در حقیقت هم اینک با استفاده از این قلم زمانی که نمایشگر گوشی خاموش بوده و بر روی حالت Always On Display قرار دارد می‌توانید بر روی صفحه نمایش نوت برداری کنید. علاوه بر آن با بریدن و انتخاب کادری از تصویر نمایشگر می‌توانید عکس‌های GIF بسازید از طرفی زمانی که در حالت مطالعه بخشی از نوشته‌های یک وب‌سایت هستید و هیچ گونه قابلیت‌های مربوط به بزرگنمایی به شما ارائه نمی‌شود می‌توانید از قابلیت Magnify یا همان بزرگنمایی این قلم استفاده نمایید. Translate دیگر ویژگی مربوط به این قلم است که با استفاده از آن در صورت انتخاب متنی خاص، امکان پشتیبانی از تشخیص 38 زبان زنده دنیا وجود داشته و از طرفی قابلیت ترجمه آن به 71 زبان نیز از دیگز ویژگی‌های جالب این قلم به حساب خواهد آمد. در بخش زیر می‌توانید به ویژگی‌های این قلم جدید نگاهی انداخته و آن را با نسخه قبلی مقایسه کنید:

Note5SpenvsNote7Spen_Final_Main_1

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال