رونمایی گیگابایت از اولین مادربورد X99 مجهز به تکنولوژی تاندربولت 3

با اینکه مدت زیادی از معرفی پلفترم Broadwell-E توسط اینتل می‌گذرد باز هم شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا مادربوردهای قدرتمند و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های خویش را برای پردازنده‌های این پلتفرم با سوکت LGA2011-3 وارد بازار نمایند. به دنبال همین موضوع، شرکت گیگابایت به تازگی از مادربورد جدید و قدرتمند X99P-SLI رونمایی نموده و در […]

با اینکه مدت زیادی از معرفی پلفترم Broadwell-E توسط اینتل می‌گذرد باز هم شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا مادربوردهای قدرتمند و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های خویش را برای پردازنده‌های این پلتفرم با سوکت LGA2011-3 وارد بازار نمایند. به دنبال همین موضوع، شرکت گیگابایت به تازگی از مادربورد جدید و قدرتمند X99P-SLI رونمایی نموده و در حال تولید انبوه آن به عنوان یکی از محصولات اصلی می‌باشد.

گیگابایت تلاش کرده تا مادربورد جدید و قدرتمند X99P-SLI، محصولی بدون رقیب باشد. به همین جهت، X99P-SLI با فرمت کارخانه‌ای معمول ATX، برق مورد نیاز خود را از طریق یک کانکتور 24 پین ATX و یک کانکتور 6 پین EPS نموده و به 8 اسلات رم DDR4 با پشتیبانی از مجموعا 128 گیگابایت و حالت 4 کاناله برای اتصال رم‌ها و ارسال اطلاعات، مجهز شده است. شکاف‌های توسعه نیز به اندازه‌ای هستند که کاربران بتوانند هر آنچه را که نیاز دارند بر روی این مادربورد قدرتمند قرار دهند. پشتبانی از تکنولوژی SLI انویدیا به صورت 4 طرفه نیز باعث شده تا مهندسین گیگابایت بخواهند از 4 شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 بر روی این مادربورد استفاده کنند.

GIGABYTE Announces the X99P-SLI Motherboard with Thunderbolt 3 3

اما یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که این محصول جدید دارد و برای اولین بار در مادربوردهای پلتفرم X99 به کار رفته، تکنولوژی تاندربولت 3 (Thunderbolt 3) شرکت اینتل با توانایی انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت 40Gb/s می‌باشد که در کنار دو پورت USB Type-A با سرعت 10Gb/s، می‌توانند بالاترین سرعت ممکن برای انتقال اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. همینطور پورت تاندربولت این مادربورد، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با متصل کردن کارت گرافیک با یک سیم به این پورت، اطلاعات مربوط به پورت DisplayPort از طریق پورت تاندربولت آن ارسال گردد.

در رابطه با تعداد پورت‌های مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات، ما شاهد به کارگیری 10 پورت SATA 6Gb/s، یک پورت M.2 32Gb/s با پشتیبانی از NVMe و یک پورت SATA-Express 10 Gb/s هستیم که می‌توانند نیاز کاربران برای اتصال هر گونه هارد مکانیکی و جامدی را برطرف سازند. سیستم صوتی آنبرد 10 کاناله !AMP-Up با داشتن آمپلی‌فایر 115dBA SNR CODEC و حالت محاظفتی EMI، از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب و حرفه‌ای این مادربورد در رابطه با سیستم صوتی می‌باشد.

GIGABYTE Announces the X99P-SLI Motherboard with Thunderbolt 3 2

البته ما سعی کردیم تا به مشخصات اصلی این مادربورد اشاره داشته باشیم و شاید اگر بخواهیم در رابطه با توانایی‌های و امکانات مادربورد X99P-SLI صحبت کنیم، ویژگی‌های بسیار خوب دیگری همچون کارت شبکه اترنت اینتل وجود داشته باشد که تنها در پرچم‌دارها به کار می‌رود. متاسفانه هنوز گیگابایت زمان عرضه و قیمت نهایی این محصول جدید را اعلام نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال